سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، خبر داد:

ایجاد شهرک علم و فناوری در گیلان

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، با تاکید بر لزوم گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت و تلاش نخبگان علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه در تبیین و ترویج بیانیه گام دوم تاکید فرمودند.

ایجاد شهرک علم و فناوری در گیلان
کد خبر: 447806
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به توجه جدی سپاه به مسئله اقتصاد از طریق تشکیل گروه های علمی و پژوهشی در همه رده ها، تصریح کرد: ایجاد شهرک علم و فناوری در سال 1400 را مصوب کردیم و گیلان جزو 10 استانی است که دارای شهرک علم و فناوری خواهد شد.

سردار محمد عبدالله پور در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت و تلاش نخبگان علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه در تبیین و ترویج بیانیه گام دوم تاکید فرمودند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم به بررسی چهار دهه گذشته و فراز و فرودها و نقاط ضعف و قوت انقلاب می پردازد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برکات عظیم و فوق العاده تری داشته که باید برای نسل حاضر تبیین شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک زندگی را از جمله محورهای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و یادآور شد: گفتمان سازی بیانیه گام دوم در حوزه های مد نظر مقام معظم رهبری باید در پرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده باشد.

عبدالله پور، با بیان اینکه سپاه پاسداران و بسیج در راستای تبیین بیانیه گام دوم توجه جدی به رسانه ها به ویژه رسانه ملی دارد، عنوان کرد: باید بیانیه گام دوم را به گفتمان عمومی در همه حوزه های تبدیل کنیم و لذا ارتباط با رسانه ها یکی از اولویت های سپاه است.

وی با اشاره به برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها با محوریت تبیین و تبلیغ دستاوردهای 40 ساله انقلاب جهت امیدآفرینی برای نسل های آینده از سوی سپاه، اضافه کرد: هیئت های اندیشه ورز سپاه نیز با موضوع نقش صنعت و کشاورزی در اقتصاد کشور و محرومیت زدایی فعالیت می کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه جریان سازی بعد از گفتمان سازی قرار دارد، گفت: باید جریان بیانیه گام دوم را در کشور حاکم کنیم. رهبر انقلاب در این بیانیه بیش از 40 بار واژه «جوان» را به کار برده اند که نشان دهنده نگاه ویژه رهبری به جوانان است، اما متاسفانه خیلی فضا برای جوانان باز نیست لذا سپاه در حوزه های مختلف نظامی و مدیریتی به جوانان میدان می دهد.

عبدالله پور، شهید «مرتضی حسین پور شلمانی» را یکی از نخبگان نظامی جبهه مقاومت دانست و متذکر شد: شهید حسین پور نمونه یک جوان نخبه و توانمند در حوزه رزم بود لذا سپاه با استفاده از جوانان اقدام به تشکیل هسته های علمی و پژوهشی ویژه نیروهای کادری و فرماندهان کرده است. همچنین در حوزه های فرهنگی و هنری و اجتماعی، کتابخوانی، کارآفرینی، سازندگی و... نیز از ظرفیت جوانان در قالب گروه های جهانی بهره می بریم.

وی موفقیت در عرصه های علمی و فناوری و اجتماعی و اقتصادی را در گرو سرمایه گذاری جدی بر جوانان دانست و خاطرنشان کرد: امروز بیش از 85 درصد نسل مدیران سپاه را جوانانی تشکیل می دهند که جنگ را ندیده اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، از راه اندازی دانشگاه انقلاب اسلامی بسیج در حوزه علم و فناوری خبر داد و اظهار کرد: روابط خشک ساختاری اداری و نظامی در سپاه از بین رفته و روابط انسانی وجود دارد. بسیاری از طرح ها و برنامه های سپاه را بعد از بررسی و تحلیل و خرد جمعی و جمع بندی و بومی سازی در استان اجرایی می کنیم.

وی با اشاره به توجه جدی سپاه به مسئله اقتصاد از طریق تشکیل گروه های علمی و پژوهشی در همه رده ها، تصریح کرد: ایجاد شهرک علم و فناوری در سال 1400 را مصوب کردیم و گیلان جزو 10 استانی است که دارای شهرک علم و فناوری خواهد شد. در این راستا در همه رده های سپاه و بسیج مراکز رشد را راه اندازی کردیم.

عبدالله پور، با بیان اینکه مراکز رشد محلی برای ارائه خدمات حمایتی به شرکت های دانش بنیان هستند، گفت: سپاه به گروه های فناور کوچک و نوپا کمک می کند تا به محصول دانش بنیان برسند و در قالب واحدهای فناور تولیدات اقتصادی داشته باشند.

وی از دریافت مجوز کارگزاری ثبت شرکت های دانش بنیان توسط سپاه در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: تا سال 1404 برنامه ریزی شده در کشور بیش از 40 هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با اشاره به تشکیل خانه نخبگان بسیج در استان، ادامه داد: واحد علمی را در پایگاه مقاومت بسیج محلات تشکیل داریم و نخبگان توانمند در حوزه اقتصادی را در هر محله شناسایی کردیم و تاکنون 18 واحد علمی در استان داریم.

عبدالله پور، لازمه تحقق عدالت اجتماعی را مبارزه با فساد دانست و اضافه کرد: ساختارهای اداری در کشور دچار مشکلاتی است که زمینه فساد را ایجاد می کند لذا فقط قوه قضائیه مجری عدالت نیست و باید قوانین عادلانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی بسیج در حوزه رفع ناعدالتی های اقتصادی فعالیت می کنند، گفت: برای تحقق عدالت به مدیران عادل و با تقوا نیاز داریم و لذا باید با مدیران فاسد با عدالت برخورد شود. 80 درصد از برخورد با مفاسد با پیگیری نیروهای سپاه و بسیج صورت می گیرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان، با تاکید بر لزوم گفتمان سازی عدالت، خاطرنشان کرد: مردم باید عدالت را مطالبه کنند، زیرا زندگی بدون عدالت ارزش ندارد و در این راستا باید ایستادگی و مجاهدت داشته باشیم و خسته نشویم.

وی در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی جهت مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: برای مسلط شدن بر ویروس کرونا راهی جز اقناع مردم نداریم و مردم خوشان باید پای کار بیایند و با دستور و ابلاغیه نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

عبدالله پور، با بیان اینکه سپاه وظیفه حمایتی و نیرویی از شبکه بهداشت را بر عهده دارد، یادآور شد: در راستای اجرای طرح مذکور وضعیت 850 هزار خانوار استان را می سنجیم و آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه می کنیم. همچنین به مشکلات اقتصادی خانوارها نیز رسیدگی می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان، از توزیع 271 هزار بسته معیشتی به ارزش 90 میلیارد تومان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفته بسیج نیز 21 هزار بسته معیشتی با کمک خیرین بین مردم نیازمند توزیع خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها