کد خبر: 447882
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۳:۰۰
| |

مبارزه با استعمال دخانیات در ایران و جهان

دخانیات دومین عامل ابتلا به بیماری های قلبی پس از فشار خون محسوب می‌شود. قطران حاصل از دود سیگار حداقل دارای 12 مورد سرطان‌زایی است.

مبارزه با استعمال دخانیات در ایران و جهان
کد خبر: 447882
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان بهداشت جهانی از سال 1987 میلادی برای آگاهی دادن و برجسته سازی خطرات سلامتی ناشی از مصرف دخانیات و ترغیب دولت ها به تصویب و اجرای سیاست هایی برای کمک به کاهش استعمال دخانیات اقداماتی را انجام می دهد و 31 ماه می به عنوان روز جهانی مبارزه با استعمال دخانیات نامگذاری شده است در سال 2020 میلادی تمرکز موضوعات روز جهانی بدون دخانیات محافظت از نوجوانان و جوانان در برابر بازاریابی و تبلیغات شرکت های بزرگ دخانیات بود. هدف سازمان بهداشت جهانی قادر ساختن نوجوانان به مقاومت در مقابل تبلیغات شرکت های دخانی و افشای روش هایی است که شرکت های تولید کننده از آنها در جهت تبلیغ محصول خود برای جوانان بهره می برند در ایران در سال 1362 جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات به عنوان یک N.G.O به همت چند تن از پزشکان و اساتید دانشگاه به منظور مبارزه با دخانیات و افشای بیماری های ناشی از آن تشکیل شد. قانون جامع کنترل و مبارزه های با دخانیات در سال 1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.


بر اساس این قانون ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات تشکیل و اعضای آن تعیین گردیده است. دبیرخانه این ستاد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر است از وظایف این ستاد تدوین دستور العمل های مربوط به هر گونه پیامدها، تصاویر و طرح های تبلیغی محصولات داخلی، سیاستگذاری و نظارت بر صنعت، تولید، توزیع و عرضه دخانیات و جرایم مربوطه است.


دخانیات دومین عامل ابتلا به بیماری های قلبی پس از فشار خون محسوب می شود. قطران حاصل از دود سیگار حداقل دارای 12 مورد سرطان زایی است.

منبع: ماهنامه سراسری توتون صنعت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها