کد خبر: 448019
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۰:۲۳:۰۱
| |

دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و چین

وزرای خارجه کره جنوبی و چین روز پنجشنبه متعهد شدند برای پیشبرد روابط دوجانبه و مقابله با مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله مذاکرات متوقف شده هسته‌ای با حضور کره شمالی و همه‌گیری کرونا، با هم همکاری کنند.

دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و چین
کد خبر: 448019
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۰:۲۳:۰۱

اعتمادآنلاین| به نقل از رویترز، کنگ کئونگ-وا وزیر خارجه کره جنوبی پس از گذراندن دو روز در توکیو در بحبوحه صحبت از سفر شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به سئول، مذاکراتی را با همتای چینی خود وانگ یی که اواخر روز چهارشنبه وارد سئول شده بود، انجام داد.

وانگ- گفت سفر او به منظور تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه همزمان با همکاری دو کشور به عنوان "شرکای استراتژیک" در دفاع از صلح و ثبات منطقه‌ای و ارتقای حاکمیت جهانی است.

وی در ابتدای نشست به کنگ گفت: بحران کووید 19 نمی‌تواند شهروندان دو کشور ما را شکست دهد. روابط دوجانبه بر مصائب کووید 19 غلبه کرده و در حال نشان دادن قدرت و نیروی از همیشه بیشتر است.

کنگ از وانگ بابت سفرش تشکر و برای تبادل دیدگاه‌ها به منظور عمق‌بخشی به همکاری در مسائلی از جمله کره شمالی، همه‌گیری و بهبود اقتصادی پیش از سی‌امین سالگرد روابط دوجانبه در سال 2022 ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: من همچنین مشتاقانه منتظر بحث در مورد راه‌های مدیریت پایدار اوضاع در شبه‌جزیره کره و ایجاد شرایط برای پیشبرد تلاش‌های‌مان برای ایجاد صلح پایدار هستم.

مذاکرات بین وزرا در حالی انجام می‌شود که هر دو کشور کره جنوبی و چین در حال بررسی امکان سفر شی جینپینگ به سئول هستند. انتظار می‌رفت سفر شی اوایل امسال انجام شود اما به خاطر همه‌گیری در تقویم دیپلماتیک به تعویق افتاد.

قرار است وانگ نیز از بین سایر مقامات، تماسی به نشانه ادب و احترام با مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی برقرار کند.

وانگ پس از "یانگ جیچی"، از اعضای هیئت سیاسی حزب کمونیست چین که در ماه اوت به کره جنوبی سفر کرد، دومین دیپلمات ارشد چینی است که از زمان پدیدار شدن ویروس کرونا اواخر سال گذشته در چین، به کره جنوبی سفر می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها