کد خبر: 448149
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۷:۰۲:۰۰
| |

اهدا پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در استان گیلان

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: تا کنون330 نفر از بهبود یافتگان بیماری کووید 19 در این استان پلاسما اهدا کردند.

اهدا پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در استان گیلان
کد خبر: 448149
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۷:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: تا کنون330 نفر از بهبود یافتگان بیماری کووید 19 در این استان پلاسما اهدا کردند.

دکتر گیتی ایزدی پور افزود: با راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا و استفاده از آن برای بهبود مبتلایان از سوم اردیبهشت ماه امسال در گیلان تاکنون 300 بهبود یافته از ویروس کرونا به پویش شکرانه سلامت پیوستند.

وی با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا بر بهبودی سایر مبتلایان اظهار داشت: این دسته از افرادبه شرط داشتن شرایط لازم همانند شرایط اهدای خون" بعد از گذشت 28 روز از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: بهبود یافتگان کرونا اطمینان داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها نمی شود در عین اینکه این اقدام آنان به نجات بیماران کمک می کند.

وی ضمن قدردانی از بهبودیافتگان بیماری کووید 19 برای اهدای پلاسما بیان داشت: مرکز اهدای پلاسما در گیلان در محل اداره کل انتقال خون استان به آدرس رشت، میدان فرهنگ به سمت پل عراق جنب مرکز بهداشت شهرستان جنب پارک اندیشه فعال است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدا پلاسما و خون می توانند در ساعات اداری با شماره 33332670_ 013 و در طول روز با شماره 33326006 _ 013 تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها