اولین دیدار وزرای خارجه ترکیه و عربستان پس از قتل خاشقچی

وزیران خارجه ترکیه و عربستان روز جمعه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این نخستین دیدار دو طرف پس از افشای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به دست عربستان و تیره شدن روابط دو کشور است.

اولین دیدار وزرای خارجه ترکیه و عربستان پس از قتل خاشقچی
کد خبر: 448364
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۰۸:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از الجزیره، روز جمعه مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایتخت نیجریه، با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود دیدار کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که در این دیدار چاووش اوغلو، از ریاض به خاطر میزبانی اجلاس جی 20 که اخیراً به شکل مجازی در عربستان برگزار شد تشکر کرد.

این نخستین دیدار وزیر خارجه ترکیه و همتای سعودی وی از زمان بحران میان دو کشور بر سر پرونده ترور جمال خاشقجی در کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه است.

چاووش اوغلو پس از این دیدار در توئیتی نوشت که "دیدار دوستانه" با همتای سعودی خود داشته است.

داوود اوغلو همچنین بر اهمیت روابط آنکارا و ریاض تأکید کرد و تصویری از سلام و احوالپرسی آنها با یکدیگر را پیوست توئیت خود کرد.

وی نوشت: "همکاری ترکیه و عربستان نه تنها به نفع کشورهای ما بلکه به نفع کل منطقه خواهد بود."

تلاش رسمی برای اصلاح روابط دو کشور پس از تماس تلفنی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان پیش از آغاز نشست جی 20 آغاز شد.

روابط ترکیه و عربستان از سال 2018 و پس از افشای ترور خاشقجی به پایین ترین سطح خود رسیده و آنکارا و ریاض بر سر سیاست های مربوط به درگیری های لیبی و سوریه با یکدیگر اختلاف دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها