کد خبر: 448398
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

رئیس برکنارشده امنیت سایبری آمریکا:

ادعاهی ترامپ و حامیانش درباره تقلب در انتخابات مضحک هستند

مقام ارشد امنیت سایبری سابق آمریکا که چندی پیش از سوی دونالد ترامپ به خاطر توصیف انتخابات سوم نوامبر گذشته به عنوان امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا اخراج شد، گفت، ادعاهی این رئیس جمهور آمریکا و حامیانش در روز جمعه درباره تقلب در انتخابات "مضحک" هستند.

ادعاهی ترامپ و حامیانش درباره تقلب در انتخابات مضحک هستند
کد خبر: 448398
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، کریس کربز، مدیر سابق آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت در وزارت امنیت داخلی آمریکا به برنامه 60 دقیقه شبکه سی.بی.اس گفت، ادعاهای اخیر ترامپ درباره دست کاری شده بودن سیستمهای انتخابات آمریکا از جانب کشورهای خارجی بی اساس هستند.

سیدنی پاول، یک وکیل دونالد ترامپ اخیرا با طرح یک تئوری توطئه مدعی شد سیستمهای انتخاباتی ایجاد شده در ونزوئلا به درخواست هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید این کشور، به تغییر موازنه انتخابات اخیر به نفع جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا کمک کرده‌اند!

او و برخی دیگر همچنین مدعی شدند ماشینهای انتخاباتی آرا را از ترامپ به بایدن منتقل کرده‌اند و برخی اطلاعات انتخاباتی آمریکا در سرورهایی در آلمان ذخیره شده‌اند.

کربز در بخشی از مصاحبه خود با سی.بی.اس ایونینگ نیوز گفت: همه آرا در آمریکا در داخل آمریکا شمارش شده‌اند. ختم کلام!

کربز بعد از آن از سوی ترامپ در تاریخ 17 نوامبر اخراج شد که انتخابات سوم نوامبر را امن‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا دانست.

او عنوان کرد: هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد هیچ یک از ماشین‌هایی که من از آنها مطلع هستم از سوی یک قدرت خارجی دستکاری شده باشند.

او چنین ادعاهایی را مضحک خوانده و گفت: مردم آمریکا باید اعتماد 100 درصد به رایشان داشته باشند.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که یک بازشماری مربوط به آرای بزرگترین ناحیه ایالت ویسکانسین آمریکا که از سوی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ درخواست شد، روز جمعه در حالی پایان یافت که حتی در خاتمه منجر به افزایش آرای جو بایدن شد.

بعد از بازشماری آرای ناحیه میلواکی در این ایالت، بایدن 257 رای دیگر به دست آورد در حالی که ترامپ 125 رای به دست آورد که این حاکی از برتری بایدن با 132 رای است.

کمپین ترامپ خواستار بازشماری آرا در دو ناحیه ایالت ویسکانسین به عنوان پرجمعیت ترین نواحی این ایالت که دارای گرایش دموکرات هستند بعد از باختن انتخابات در ویسکانسین به بایدن با میزان 20000 رای شد. هر دو بازشماری برای کمپین ترامپ سه میلیون دلار هزینه خواهند داشت. انتظار میرود بازشماری آرای ناحیه دِین کانتی روز یکشنبه تمام شود.

در مجموع بایدن با 306 رای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا پیروز شد که خیلی بیشتر از حد نصاب 270 رای لازم برای پیروزی است. در مقابل ترامپ 232 رای الکترال کسب کرد.

بایدن همچنین در بخش آرای مردمی نیز به میزان بیش از شش میلیون رای برتری پیدا کرد.

همچنین یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا یک تلاش کمپین دونالد ترامپ برای جلوگیری از اعلام جو بایدن به عنوان برنده انتخابات در پنسیلوانیا را رد کرده و ضربه چشمگیر دیگری به تلاش ترامپ برای برگرداندن نتیجه انتخابات سوم نوامبر وارد کرد.

استفانوس بیباس، به نمایندگی از هیات سه نفره قضات دادگاه نوشت: انتخابات آزاد و عادلانه نیروی حیاتی دموکراسی ما است. اتهامات مربوط به ناعادلانه بودن انتخابات جدی هستند. اما اینکه انتخابات را ناعادلانه بخوانیم آن را ناعادلانه نمی‌سازد.

بیباس که از سوی ترامپ معرفی شده خاطرنشان کرد: اتهامات باید دارای ادعاهای مشخص و سپس سند و مدرک باشند. ما هیچ یک از آنها را در اینجا نداریم.

کمپین ترامپ و حامیانش در تلاششان برای متقاعد ساختن قضات نسبت به وقوع بی نظمی‌های انتخابات در ایالات میشیگان، جورجیا، آریزونا و نوادا تلاش کرده و شکست خورده‌اند.

در رای دادگاه استیناف عنوان شد: رای دهندگان و نه وکلا رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. برگه‌های رای و نه بیانیه‌ها درباره انتخابات تصمیم می‌گیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها