کد خبر: 448437
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۷:۲۶
| |

آوریل هاینز رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا

آوریل هاینز قرار است از سوی جو بایدن به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا منصوب شود. او نخستین زن در تاریخ امریکاست است که در این سمت قرار می گیرد.

آوریل هاینز رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا
کد خبر: 448437
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۷:۲۶

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا به عنوان عالی ترین سمت اطلاعاتی آمریکا به شمار می رود. او بر 12 سازمان اطلاعاتی این کشور نظارت می کند.

وب سایت بی بی سی عربی در این باره نوشت: ناظران می گویند این انتصاب در کنار حضور فعلی خانم جینا هاسپل در سمت ریاست فعلی سازمان اطلاعات و امنیت امریکا (سیا) نشان دهنده تحولی شفافی در فعالیت زنان در دستگاه های اطلاعاتی آمریکاست.

هاینز 51 ساله از خانواده طبقه متوسط در نیویورک است. مادرش نقاش و پدرش دانشمند شیمی است. او دارای لیسانس فیزیک از دانشگاه شیکاگو و دکتری حقوق است.

وی به عنوان یکی از اعضای کادر میانی سازمان های اطلاعاتی آمریکا توصیف می شود. یعنی جو بایدن برخلاف ترامپ، مسوولیت سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا را به یکی از نیروهای اطلاعاتی این کشور خواهد سپرد؛ فردی از داخل مجموعه و نه خارج از آن.

فعالیت در دفتر مشاوره حقوقی در وزارت خارجه و کمیته روابط خارجی در مجلس سنای آمریکا بین سال های 2007 تا 2008 و به هنگام ریاست جو بایدن در این کمیته از جمله فعالیت های اوست.

آوریل هاینز همچنین در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سمت های اطلاعاتی - امنیتی فعالیت داشت و از جمله، معاون مشاور امنیت ملی در کاخ سفید بود.

او در آن مقطع به دلیل برنامه هایش درباره حملات پهپادی مورد انتقاد قرار گرفت.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها