حسن هانی‌زاده، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه:

تلاش صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع عرب در روزهای پایانی ترامپ، فشار حداکثری بر ایران است

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای ایران این ترورها را ادامه دار توصیف کرد و تاکید کرد که ایران تا پایان دوران حکمرانی ترامپ خویشتنداری کند اما در جای مناسب این اقدامات را تلافی کند.

تلاش صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع عرب در روزهای پایانی ترامپ، فشار حداکثری بر ایران است
کد خبر: 449120
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۰:۰۰:۰۹

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده، درباره ترور دانشمند هسته‌ای و ارتباط آن با تحریکات اخیر اسرائیل و آمریکا با همکاری کشورهای منطقه،‌ اظهار داشت: ترور دانشمند برجسته هسته‌ای ایران شهید محسن فخری زاده را ‌می‌توان نتیجه توافق مشترک آمریکایی، صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عرب تلقی کرد.

با توجه به اینکه در جریان نشست مشترک اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و بن سلمان ولیعهد عربستان در این کشور تلاش‌هایی صورت گرفت، آنها به این نقطه اشتراک رسیدند که از رهگذر ترورها ایران را وادار به عکس العمل شتابزده کنند؛ لذا از آن جایی که کمتر از دو ماه به پایان حاکمیت دونالد ترامپ در کاخ سفید مانده، لذا تلاش صهیونیست‌ها و رژیم‌های مرتجع عرب این است که حداکثر فشار را بر ایران وارد بیاورند.

وی افزود: آنها می‌خواهند از رهگذر اعمال تحریم‌های جدید و همچنین ترورهای سازمان یافته، ایران وادار به عکس العمل شتاب‌زده و غیر دقیق شود تا به نوعی از این فرصت برای تقابل با ایران استفاده کنند، لذا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد عربستان به شدت نگران رفتن دونالد ترامپ هستند چرا که می‌ترسند چتر حمایتی خودشان را از دست بدهند و در آینده از چرخه قدرت خارج شوند.

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل اظهار داشت: ترور دانشمند هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که موساد، سازمان سیاه و استخبارات برخی رژیم‌های مرتجع عرب در این تروریسم سازمان یافته همکاری دارند و به همین دلیل موساد عامل اصلی این ترور است. علاوه بر این، امکان دارد در مدت باقی مانده حضور دونالد ترامپ در قدرت نیز ترورهای دیگری در محور مقاومت و بین تاثیرگذاران حوزه مقاومت صورت گیرد.

وی درباره تغییر سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا تاکید کرد: سیاست آمریکا به ویژه در دوران ترامپ و مایک پمپئو این است که حداکثر فشار را در حوزه‌های مختلف به ایران وارد کنند به طوریکه ایران وادار به عکس العمل شتاب زده شود.

به همین دلیل این نخستین ترور نخواهد بود و تا آخر دوران زمامداری ترامپ آخرین هم نخواهد بود. آنها در لبنان، سوریه، یمن و عراق ترورهای از این دست را علیه رهبران جنبش‌های مبارز صورت خواهند داد.

به گفته هانی‌زاده بنیامین نتانیاهو با همکاری دونالد ترامپ دستور ترور این دانشمند هسته‌ای را صادر کرده‌اند و پیشتر از این نتانیاهو از شهید فخری زاده به عنوان دانشمند و پدر هسته‌ای ایران یاد کرده بود.

وی درباره چگونگی نفوذ نهادهای امنیتی موساد در ایران یادآور شد: تمام دستگاه‌های امنیتی در این زمینه هوشمندی‌هایی دارند اما موساد در ترور افراد و شخصیت‌ها تجربه بالایی دارد. آنها با استفاده از عوامل خود مانند گروهک تروریستی مجاهدین و عوامل داخلی اقدام به این کار می‌کنند.

تحلیل‌گر ارشد مسائل سیاست خارجی در مورد چگونگی واکنش ایران، گفت: ایران باید خویشتنداری کند و در دو ماه باقیمانده حاکمیت دوران ترامپ سعی کند که واکنش شتابزده از خود نشان ندهد. اما در دفتر اقدامات رژیم صهیونیستی در کنار این ترور، مسائل و عملیات هایی که در سوریه، لبنان و عراق انجام شده ثبت شده و به موقع در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها