سعد حریری به زودی کابینه خود را به میشل عون معرفی خواهد کرد

منابع آگاه سیاسی در لبنان اعلام کردند، نخست‌وزیر مکلف قصد دارد به محض پایان نشست بین‌المللی امروز به میزبانی پاریس درباره حمایت مالی از لبنان، کابینه خود را که متشکل از 18 وزیر است به رئیس‌جمهور معرفی کند.

سعد حریری به زودی کابینه خود را به میشل عون معرفی خواهد کرد
کد خبر: 449369
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۱۱:۲۷:۴۵

اعتمادآنلاین| به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع آگاه سیاسی اعلام کردند، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان تصمیم گرفته مذاکرات با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان درباره تشکیل دولت را از وضعیت بحران خارج کند. کابینه‌ حریری شامل 18 وزیر و همسو با طرح امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه است.

این منابع اعلام کردند، حریری فرصتی را برای مذاکرات درباره توافق با کابینه‌ مورد نظرش ایجاد کرده است. معرفی کابینه حریری به میشل عون، در را به روی تحرکات فرانسه باز خواهد کرد. حریری کابینه را به میشل عون معرفی خواهد کرد و مشکلی با اصلاحات و تغییر برخی اسامی ندارد البته به شرطی که بندهای طرح فرانسه زیرپا گذاشته نشود.


این منابع اعلام کردند، حریری به این نتیجه رسیده که هیچ جایگزینی برای طرح فرانسه وجود ندارد.

به گفته منابع حریری دلیل درنگ کردنش درباره معرفی کابینه‌اش به عون را این می‌داند که نمی‌خواسته در صورت عدم موافقت عون نشست امروز شاهد اختلافات درباره تشکیل دولت باشد و شرایط برای موفقیت آن با توجه به نیاز شدید به کمک‌های بین‌المللی فراهم باشد.

گروه حامیان لبنان امروز (چهارشنبه) نشستی را با نظارت فرانسه و سازمان ملل درباره حمایت مالی از لبنان برگزار می‌کنند.

از سوی دیگر هیئتی از بانک جهانی با میشل عون دیدار کرد. این هیئت مسئولان سیاسی لبنان را به اهمال‌کاری و سهل‌انگاری عمدی در انجام اصلاحات متهم کرد.

این هیئت مسئولان لبنان را مسئول رکود در اقتصاد و تأخیر در انجام اصلاحات دانست و هرگونه بهبود اقتصادی را به بازسازی اعتماد متقابل میان دولت و شهروندان و دولت و سرمایه‌گذاران و دولت و حامیان مالی ربط داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها