کد خبر: 449473
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا بادامچی‌، نماینده مجلس دهم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انگیزه انتخاباتی مجلسی‌ها غیرقابل انکار است

محمدرضا بادامچی‌ گفت‌: برخی از نمایندگان مجلس به ‌جای پرداختن به مشکلات و تلاش برای رفع کاستی‌ها به موضوعاتی می‌پردازند که هیچ ربطی به منافع عمومی ندارد، به‌ طوری که کاملاً مشخص است کارهایشان با انگیزه انتخاباتی صورت می‌گیرد آن هم در حالی که کشور واقعاً بحران‌زده است.

انگیزه انتخاباتی مجلسی‌ها غیرقابل انکار است
کد خبر: 449473
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهمی‌ها همان‌طور که از فردای انتخابات هشتم اسفند 98 معلوم و مشخص بود بنا را بر رویارویی مستقیم با دولت گذاشته‌اند. این رویکرد آنها موجب شده تحلیل‌های زیادی در مورد تحرکات نمایندگان مجلس ارائه شود.

محمدرضا بادامچی‌، عضو فراکسیون امید مجلس دهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس در روزهایی که مردم مشکلات زیادی دارند به ‌جای پرداختن به مشکلات و تلاش برای رفع کاستی‌ها به موضوعاتی می‌پردازند که هیچ ربطی به منافع عمومی ندارد، به‌ طوری که کاملاً مشخص است کارهایشان با انگیزه انتخاباتی صورت می‌گیرد آن هم در حالی که کشور واقعاً بحران‌زده است. به همین دلیل مدام شاهد طرح موردهای غیرضروری در مجلس یازدهم هستیم.

عضو حزب اسلامی‌ کار در ادامه گفت: به عنوان مثال طرحی که همین روزها درباره مساله هسته‌ای تصویب شده برای همه روشن است که نمی‌تواند در تحریم‌ها اثری داشته باشد. به ویژه اینکه اساساً تصمیم‌گیری در این‌ باره بر عهده شورای عالی امنیت ملی است. این تحرکات نشان می‌دهد مجلسی‌ها این روزها فقط به فکر انگیزه‌های انتخاباتی هستند و برای رسیدن به هدف‌شان به مسائلی ورود می‌کنند که خودشان می‌دانند بعضی امور در حیطه وظایف نمایندگی جایی ندارد و نمی‌توانند نظرشان را اعمال کنند.

او توضیح داد: این نوع رفتارها به‌ طور کاملاً ملموسی هزینه‌ساز هستند و باعث می‌شوند بخشی از انرژی موجود در کشور به جای حل مسائل ریز و درشت، صرف پرداختن به موضوعات کم‌‌اهمیت شود که معلوم است نتیجه‌ای نخواهند داشت. نکته قابل تامل این است که برخی از آقایان حتی به توصیه‌ها و تذکرات رهبری هم گوش نمی‌کنند. همین کارها باعث می‌شود سختی‌هایی چون بیکاری و گرانی که مردم را واقعاً تحت ‌فشار قرار داده‌ ماندگار شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: چنین اعمال و رفتارهایی سبب می‌شود مردم پیش خود بگویند «ما مشکلات زیادی داریم و عده‌ای از دست‌اندرکاران به فکر منافع خود هستند.» اگر مردم به این ذهنیت برسند، نوعی دلسردی و یأس کل جامعه را فرا می‌گیرد که این ذهنیت قطعاً پیامدهای بسیاری خواهد داشت.

محمدرضا بادامچی در پایان صحبت‌هایش گفت: باید همه به درک صحیحی از شرایط برسیم تا بتوانیم موانع موجود را یکی پس از دیگری از پیش رو برداریم و مردم از آرامش لازم بهره‌مند شوند. در پایان لازم می‌دانم بگویم که انگیزه انتخاباتی مجلسی‌ها غیرقابل انکار است.

چکیده گفت‌وگو با محمدرضا بادامچی

-کشور واقعاً بحران دارد

-بعضی امور در حیطه وظایف نمایندگی جایی ندارد

-برخی از آقایان حتی به توصیه‌ها و تذکرات رهبری هم گوش نمی‌کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها