کد خبر: 449668
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۴:۴۹:۳۱
| |

سهراب یا کیانوش؛ مسئله این است

تاشکند، محل تلاقی دو قدرت وزنه‌برداری ایران برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است که شاید این تقابل موجب کناره‌گیری یکی از آنها از دنیای قهرمانی شود و در صورت ناکامی هر دو وزنه‌بردار، زمینه پوست‌اندازی تیم ایران در دسته 96 کیلوگرم فراهم شود.

سهراب یا کیانوش؛ مسئله این است
کد خبر: 449668
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۴:۴۹:۳۱

اعتمادآنلاین| شاید دو وزنه‌بردار قهرمان جهان و المپیک اوایل فروردین ماه سال آینده در تاشکند ازبکستان میزبان قهرمانی آسیا، خداحافظی کنند. این رقابت‌ها که انتخابی المپیک 2020 توکیو هم هست، محل تلاقی دو ملی‌پوش دسته 96 کیلوگرم ایران است که شاید آخرین سال دوران قهرمانی‌شان را طی می‌کنند.

سهراب مرادی و کیانوش رستمی دو وزنه‌بردار باتجربه با مدال‌های رنگارنگ رقابت‌های قهرمانی آسیا، جهانی و المپیک که حضورشان از حالا در ترکیب تیم ملی برای ازبکستان حتمی است، رقابت‌های تاشکند آخرین فرصت‌شان برای جمع‌آوری امتیاز سهمیه المپیک توکیو محسوب می‌شود و یا این مسابقات ایستگاه خداحافظی یکی یا هر دو آنها از وزنه‌برداری باشد.

نگاهی به وضعیت آنها در جدول وزنه‌برداران دسته 96 کیلوگرم که شانس سهمیه المپیک توکیو را دارند، نشان می‌دهد وضعیت سهراب از کیانوش که همچنان تنها و با برنامه خودش تمرین می‌کند، بهتر است. این مسئله، البته به معنای این نیست که از حالا سهراب را یکی از دو وزنه‌بردار ایران در المپیک توکیو بدانیم، بلکه بدان معنی است که او به‌رغم اینکه سال‌های اخیر بارها مصدومیت‌های شدید داشته اما شانس بیشتری برای تصاحب بلیت توکیو را دارد.

رستمی بدون گرفتن درس از ناکامی‌هایش در رقابت‌های جهانی و آسیا و بازی‌های آسیایی، این بار هم مثل قبل با دهن‌کجی به کادر فنی تیم ملی، از حضور در اردوی تیم ملی خودداری کرد بدون آنکه رئیس فدراسیون با او برخورد کند. وزنه‌بردار کرمانشاهی که خودش را تافته جدا بافته از بقیه ملی‌پوشان می‌داند، این بار هم قید تمرین در اردوی تیم ملی را زد و با ناکامی در قهرمانی آسیای ازبکستان و از دست دادن سهمیه المپیک توکیو به نظر می‌رسد که باید دنیای قهرمانی را ببوسد و کنار بگذارد و شانسش را در بقیه عرصه‌ها محک بزند. با رفتن رستمی از دنیای قهرمانی، فرصت برای وزنه‌بردارانی مثل علی میری، سیدایوب موسوی، رضا دهدار و رضا بیرالوند به‌وجود می‌آید تا شانس‌شان را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در وزن 96 کیلوگرم آزمایش کنند. از طرف دیگر سهراب مرادی که حضورش در اردوی تیم ملی انگیزه اردونشینان را بالا برده، علاوه بر حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، هنوز شانس دارد تا در یک مسابقه انتخابی المپیک وزنه بزند.

به هر حال تاشکند، محل تلاقی دو قدرت وزنه‌برداری ایران برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است که شاید این تقابل موجب کناره‌گیری یکی از آنها از دنیای قهرمانی شود و در صورت ناکامی هر دو وزنه‌بردار، زمینه پوست‌اندازی تیم ایران در دسته 96 کیلوگرم فراهم شود.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها