قانونگذار آمریکایی خواستار بازگشت به برجام شد

رئیس جدید کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا وعده داد که برای بازگشت آمریکا به برجام و سازمان جهانی بهداشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آنها خارج شد، تلاش خواهد کرد.

قانونگذار آمریکایی خواستار بازگشت به برجام شد
کد خبر: 449716
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۳۰:۲۵

اعتمادآنلاین| رئیس جدید کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا وعده داد که برای بازگشت کشورش به برجام و سازمان جهانی بهداشت تلاش خواهد کرد.

الجزیره انگلیسی جمعه در گزارشی نوشت که «گرگوری میکس» نماینده دموکرات ایالت نیویورک که با 148 رای موافق در مقابل 78 رای مخالف به ریاست این کمیته رسید، نخستین آمریکایی آفریقایی‌تباری است که در این جایگاه قرار می‌گیرد.

میکس در بیانیه‌ای پس از انتخابش به ریاست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اعلام کرد که این کمیته «بر تغییری تاریخی در سیاست خارجی آمریکا ریاست خواهد کرد».

وی وعده داد که برای بازگشت آمریکا به برجام و سازمان جهانی بهداشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آنها خارج شد، تلاش خواهد کرد.

میکس تاکید کرد که این به معنای تعامل دوباره با متحدان اروپایی و ایجاد روابط جدید در نیمکره غربی و آفریقا برای حل مسائل مهم جهانی از جمله تغییرات جوی است.

میکس در سپتامبر 2019 در مصاحبه‌ای، از کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران انتقاد کرده و خروج آمریکا از برجام را «یک اشتباه» توصیف کرده بود.

وی همچنین اوایل سال جاری میلادی خواستار فشار آمریکا بر اسرائیل شده بود تا این رژیم وادار به تبعیت از قوانین بین المللی و رعایت حقوق بشر شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها