«خورشید» بهترین فیلم جشنواره قطر شد

فیلم سینمایی «خورشید» تازه‌ترین اثر مجید مجیدی همزمان با مشخص شدن پخش کننده بین المللی خود به عنوان بهترین فیلم جشنواره «اجیال» قطر معرفی شد.

«خورشید» بهترین فیلم جشنواره قطر شد
کد خبر: 450109
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۶:۳۲:۵۹

اعتمادآنلاین| کمپانی«Strand Releasing» حق پخش فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی را به دست آورده است. این فیلم که امسال نماینده سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار است از طریق این کمپانی در آمریکا اکران خواهد شد.

مارکوس هو مدیر کمپانی «Strand Releasing» در اختیار گرفتن حق توزیع فیلم «خورشید» را یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی توصیف و اعلام کرد از این که این فیلم مهیج را به مخاطبان آمریکایی عرضه خواهد کرد، هیجان زده است.

مجید مجیدی نیز با تشکر از وی و قدردانی از مخاطبان و منتقدان آمریکایی برای واکنش به فیلم جدیدش به ورایتی گفت: از این که فیلم جدیدم فرصت نمایش برای نسل جدیدی از مخاطبان آمریکایی و به ویژه مخاطبانی را خواهد یافت که نسبت به کودکان احساس همدردی دارند، بسیار هیجان زده ام.

فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی اولین نمایش بین المللی خود را در بخش رقابتی هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد که در نهایت روح الله زمانی توانست جایزه مارچلو ماسترویانی ویژه بهترین بازیگران نوظهور جشنواره را از آن خود کند.

این فیلم اخیرا نیز جایزه بهترین فیلم هشتمین جشنواره «اجیال» دوحه در کشور قطر را نیز به خود اختصاص داده است.

کمپانی «Celluloid Dreams» به مدیریت هنگامه پناهی توزیع بین المللی فیلم «خورشید» به تهیه کنندگی امیر بنان و مجید مجیدی را بر عهده دارد.

«خورشید» روایتگر داستان پسربچه‌ای 12 ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانواده هایشان به سختی کار می کنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام می‌دهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسه ای پنهان شده مامور می شود و ...

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها