مصطفی نیلی، وکیل مدافع دو تن بازداشت‌شدگان حوادث آبانماه سال ۹۸:

روند پیگیری پرونده دو تن محکومین به اعدام حوادث آبانماه 98 پس از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی

وکیل مدافع دو تن بازداشت‌شدگان حوادث آبانماه سال 98 که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بودند، گفت: پس از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی، روند ارسال پرونده از دیوان عالی به دادگاه انقلاب به طور عادی حدود دو ماه زمان می‌برد که البته طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن آن بعید نیست.

روند پیگیری پرونده دو تن محکومین به اعدام حوادث آبانماه 98 پس از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی
کد خبر: 450264
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی نیلی، وکیل مدافع دو تن بازداشت‌شدگان حوادث آبانماه سال 98 در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلان خود،‌ سعید تمجیدی و محمد رجبی پس از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی، ‌اظهار کرد: پرونده هنوز در دیوان عالی است، کارهای اداری حکم باید انجام شود تا پرونده به دادگاه انقلاب بازگردد و سپس به دادگاه هم عرض ارجاع شود و شعبه هم عرض مجدد رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: این بار هم ما به عنوان وکیل و هم موکلان در دادگاه حاضر خواهیم شد و دفاع خواهیم کرد و دادگاه مجدداً رأی خواهد داد یعنی گویی این روند از ابتدا شروع شده است.

نیلی بیان کرد: پس از اینکه پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع شود، برای ما وکلا ابلاغیه خواهد آمد و ما باید پرونده را بخوانیم و اگر نقصی مشاهده کردیم، اعلام کنیم و سپس تعیین وقت و رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص مدت زمان روند رسیدگی نیز گفت: این روند به طور عادی حدود دو ماه زمان می‌برد که البته طولانی‌تر یا کوتاه‌تر شدن آن بعید نیست.

لازم به ذکر است، سعید تمجیدی و محمد رجبی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان سال 1398 هستند که قاضی صلواتی اسفند سال گذشته آنها را محاکمه و حکم اعدامشان را صادر کرده بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها