علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها پایه‌های تحریم را سست می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولتمردان موظف به اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» هستند که عزت و اقتدار برای کشور می‌آورد و باعث سست شدن پایه‌های تحریم می‌شود.

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها پایه‌های تحریم را سست می‌کند
کد خبر: 450325
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۴:۵۷:۱۹

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است اگر دستگاه دیپلماسی به‌دنبال رویارویی قدرتمندانه با جهان است با کمک این قانون می‌تواند عزت را حفظ کرده و باعث سست شدن تحریم‌ها شود.

علی اصغر عنابستانی با اشاره به بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره مصوبه اخیر مجلس برای تصویب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» گفت: رئیس‌جمهور بر این تخیل است که وقتی بایدن روی کار آمد مسائل حل، درها باز و مشکلات برطرف می شود اما متوجه نیست در فضای سیاسی بایدن سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را وضع کرده و زمانی که معاونت اولی دولت اوباما را داشت قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را گرفت.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این مصوبه بیان داشت: اگر از گذشته عبرت نگیریم و در فضای بین‌الملل دست برنده نداشته باشیم و قدرتمندانه در مقابله عناصر مختلف نایستیم، بالاخره ناچار به عقب‌نشینی می شویم.

وی درباره اقدام مجلس عنوان کرد: هماهنگی مدبرانه مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی تصمیمی گرفته شد و مصوبه‌ای به تصویب رسید که دست ساختار دیپلماسی را باز می‌کند و اگر دستگاه دیپلماسی به دنبال رویارویی قدرتمندانه و عزتمندانه با جهان است اکنون می تواند مستحکم با آنها روبرو شود.

عنابستانی ادامه داد: کشورهای 1+4 به تعهدات خود در برابر برجام عمل نکردند لذا جمهوری اسلامی نیز نمی‌تواند به صورت داوطلبانه به ادامه اجرای پروتکل الحاقی تن دهد به خصوص که اجرای داوطلبانه این پروتکل صرفا برای اثبات حسن نیت ما بود که تا کنون بارها ثابت شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» نه تنها لطمه‌ای به منافع ملی نمی‌زند بلکه دقیقا در راستای حفظ منافع و امنیت ملی کشور است، خاطرنشان کرد: دولتمردان موظف به اجرای این قانون هستند که عزت و اقتدار برای کشور می آورد و باعث سست شدن پایه‌های تحریم می شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها