«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سخنان ترکی الفیصل در نشست منامه؛ شکاف در خانواده سلطنتی یا تلطیف چهره بن سلمان؟

منابع اسرائیلی ادعا کردند ترکی الفیصل در نشست منامه با حمله به اسرائیل، رژیم صهیونیستی را قدرتی تجاوزگر توصیف کرد که خاک فلسطین و سرزمین‌های عربی را به زور به اشغال خود درآورده و دارای 200 کلاهک هسته‌ای است.

سخنان ترکی الفیصل در نشست منامه؛ شکاف در خانواده سلطنتی یا تلطیف چهره بن سلمان؟
کد خبر: 450351
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۶ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع اسرائیلی ادعا کردند ترکی الفیصل در نشست منامه با حمله به اسرائیل، رژیم صهیونیستی را قدرتی تجاوزگر توصیف کرد که خاک فلسطین و سرزمین‌های عربی را به زور به اشغال خود درآورده و دارای 200 کلاهک هسته‌ای است.

به گزارش اعتمادآنلاین، اریک کاهانا دیپلمات سابق و روزنامه‌نگار روزنامه یسرائیل هیوم در صفحه توییتر خود نوشت، ترکی الفیصل یکی از شاهزاده‌های خانواده سعودی و سفیر سابق کشورش در ایالات متحده در نشست منامه حمله شدیداللحنی علیه اسرائیل انجام داد و آن را به تجاوزگری و در اختیار داشتن 200 کلاهک هسته‌ای متهم کرد.

الفیصل همچنین کارایی توافقنامه‌های سازش جدید امضاشده بین کشورهای عربی و اسرائیل را نیز زیر سوال برد.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که یکی از سخنرانان این نشست بود ضمن افترا خواندن سخنان ترکی الفیصل گفت فعلاً در صدد پاسخ دادن به حملات او نیست.

به اعتقاد کارشناسان، سخنان ترکی الفیصل که خود پیشینه طولانی در ارتباط با شخصیت‌های اسرائیلی دارد می‌تواند نتیجه عصبانیت او از عدم مشارکتش در این فرایند بوده باشد. ظاهرا این عصبانیت به ویژه در سایه ملاقات علنی‌شده محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو در خاک عربستان شدت گرفته است.

به گفته این کارشناسان، در چنین شرایطی باید منتظر انشقاق‌های جدیدی در خانواده نه‌چندان منسجم سعودی باشیم.

از سوی دیگر برخی از تحلیلگران معتقدند با توجه به اخبار رسیده و نیز تحلیل‌هایی که طی چند روز گذشته در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شده، نوعی جنگ زرگری هماهنگ‌شده بین ریاض و تل آویو در جریان است تا از حجم رسوایی محمد بن سلمان در پذیرایی از نتانیاهو در خاک عربستان سعودی کاسته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها