کد خبر: 450608
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اقدام هماهنگ تل‌آویو و ریاض برای توجیه یک گاف بزرگ

گرچه دیگر هیچ کس نمی‌تواند ادعای ریاض را در تکذیب پذیرایی محمد بن سلمان از بنیامین نتانیاهو در نئوم عربستان باور کند، اما 2سوی این ماجرا تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا آب رفته را به جوی بازگردانند.

اقدام هماهنگ تل‌آویو و ریاض برای توجیه یک گاف بزرگ
کد خبر: 450608
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه دیگر هیچ کس نمی‌تواند ادعای ریاض را در تکذیب پذیرایی محمد بن سلمان از بنیامین نتانیاهو در نئوم عربستان باور کند، اما 2سوی این ماجرا تمامی تلاش خود را به کار بسته‌اند تا آب رفته را به جوی بازگردانند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بعد از آنکه ترکی الفیصل و گابی اشکنازی در نشست منامه آن نمایش را در انتقاد از یکدیگر به راه انداختند، بنیامین نتانیاهو که گفته می‌شود افشای این تماس از دفتر او صورت گرفته است نیز در گفت‌وگویی با یک رسانه غیراسرائیلی کوشید ضمن تکذیب نکردن این ملاقات، آن را تایید هم نکند.

او در گفت‌وگو با مایکل دوران پژوهشگر ارشد موسسه تحقیقاتی هدسون آمریکا در مقابل پرسشی در مورد سفرش به عربستان و ملاقات با ولیعهد عربستان طی یک پاسخ کاملاً دیپلماتیک گفت: نباید هر چیزی را که از رسانه‌ها می‌شنویم یا می‌خوانیم باور کنیم.

منابع مطلع از دربار سلطنتی عربستان اطلاع می‌دهند رسانه‌ای شدن این خبر ولیعهد عربستان را در مقابل رقبایش در خانواده سلطنتی- آن هم با توجه به مخالفت پدرش با این نوع رویکرد در روابط- به شدت در تنگنا قرار داد.

به گفته این منابع، عصبانیت محمد بن سلمان به حدی بود که در همان هفته اجازه نداد یوسی کوهن مدیر سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) برای پیگیری نتایج مذاکرات به عربستان سفر کند.

پیام‌های رسیده از ریاض در مورد خشم ولیعهد هم باعث شده است نتانیاهو در صدد جبران این کار برآید و به نحوی از دامنه‌دار شدن این مشکل برای متحد جدیدش جلوگیری کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها