معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران:

متقاضیان فرزندخواندگی در دوران شیوع کرونا 10 درصد رشد کردند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی را تسریع دهد.  

متقاضیان فرزندخواندگی در دوران شیوع کرونا 10 درصد رشد کردند
کد خبر: 450885
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۹:۲۷

اعتمادآنلاین| مهدی خانکه، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه فرآیند فرزندخواندگی فرآیندی پیچیده است، گفت: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی تسریع یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه آمارهای 6 ماه گذشته از میزان فرزندخواندگی در استان تهران، حکایت از میزان رشد فرزندخواندگی در کشور دارد، افزود: علی رغم وجود بیماری کرونا و محدودیتها، در 6 ماهه اول سال 99 نسبت به 6 ماهه اول سال 98 متقاضیان فرزندخواندگی حدود 5 تا 10 درصد رشد داشته اند.

وی درباره تاثیر ویروس کرونا بر میزان فرزندخواندگی بیان کرد: باتوجه به اینکه ایران کشوری شیعه و مسلمان است و یتیم‌نوازی در بطن وجودی فرهنگ ما وجود دارد، بنابراین هیچ مسئله‌ای مانع از کار خیر در مردم نمی‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی میزان درخواست مردم برای فرزندخواندگی بالاست و ما نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم لطف مردم را با تسریع فرآیند فرزندخواندگی جبران کنیم.

خانکه تصریح کرد: میزان درخواست‌ها برای فرزندخواندگی به علت عواملی همچون کاهش فرزندآوری بین زوجین، افزایش سن ازدواج، موارد فرهنگی و حمایت اجتماعی و روانی از فرزندان بی‌سرپرست همیشه بالا بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها