بحران انسانی در منطقه تیگرای اتیوپی

سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد، بحران انسانی در منطقه تیگرای اتیوپی رو به وخامت است چرا که شرایط امنیتی مانع از امدادرسانی به ساکنان این منطقه می شود.

بحران انسانی در منطقه تیگرای اتیوپی
کد خبر: 450889
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۰۹:۳۵:۵۳

اعتمادآنلاین| بابار بالوش، سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی میان هفته‌ای سازمان ملل در ژنو ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت بحران انسانی در اقلیم تیگرای در شمال اتیوپی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که سازمان‌های انسانی بتوانند مطابق با اصول جهانی بی‌طرفی، عدم جانبداری و استقلال کاری به افراد کمک کنند.

بالوش در ادامه گفت: متاسفانه تا این لحظه امنیت این مسیر تامین نشده و سازمان ماه‌ها است نتوانسته خود را به 96 هزار پناهجوی اریتره‌ای در تیگرای برساند.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد، بحران انسانی در منطقه تیگرای اتیوپی رو به افزایش است چرا که شرایط امنیتی مانع از امدادرسانی به ساکنان این منطقه شده است.

او افزود: کمیساریا به اطلاعاتی دست یافته که حاکی از این هستند، این پناهجویان به سمت بخش‌های دیگری در تیگرای آواره شده‌اند و یا اینکه همانند 49 هزار اتیوپیایی که از درگیری‌ها گریختند، از مرزهای این منطقه با سودان عبور کردند.

دولت اتیوپی روز دوشنبه اعلام کرد، عملیات نظامی که آبی احمد، نخست وزیر این کشور آغاز کرده بود، پایان یافت.

آبی احمد که برنده جایزه صلح نوبل در سال 2019 است، چهارم نوامبر سال جاری حمله‌ای را علیه جبهه آزادسازی تیگرای، حزب حاکم بر این منطقه که ماه‌ها است حاکمیت او را به چالش کشیده‌ است، آغاز کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها