کد خبر: 451049
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۱:۰۶
| |

ظریف در دیدار وزیر خارجه جمهوری آذربایجان:

ایران از توافق صلح و رفع اشغال اراضی آذربایجان استقبال می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان از پیشرفت‌های صورت گرفته در مسیر آتش‌بس و توافق صلح و همچنین رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

ایران از توافق صلح و رفع اشغال اراضی آذربایجان استقبال می‌کند
کد خبر: 451049
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۱:۰۶

اعتمادآنلاین| «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به کشورمان سفر کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، از پیشرفت‌های صورت گرفته در مسیر آتش بس و توافق صلح و همچنین رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

ظریف همچنین با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران از طریق گفتگو و راه حل سیاسی تاکید نمود.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت شهید فخری‌زاده و محکوم ساختن این اقدام تروریستی، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از رفع اشغال تشکر و سیاست ایران در قبال بحران قره باغ را سیاستی متوازن خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار در خصوص توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو جانبه، همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی، دریای خزر، پروژه‌های بازسازی مناطق آزاد شده ، همکاریهای مرزی ،امنیتی، طرح‌های در دست اجرا، بهره برداری از سد خداآفرین، راه آهن رشت- آستارا، کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و سایر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف و بایراموف همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز رایزنی کردند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها