کد خبر: 451146
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۹:۲۰:۵۵
| |

تصویب لایحه‌ای در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را به عنوان چاره‌ موقت تصویب کرد تا مانع تعطیلی دولت پیش از تصویب بسته هزینه‌ها و بسته کمکی مرتبط با همه‌گیری کرونا شود.

تصویب لایحه‌ای در کنگره آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت
کد خبر: 451146
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۹:۲۰:۵۵

اعتمادآنلاین| مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را به عنوان چاره‌ای موقتی تصویب کرد تا از طریق آن بتواند دولت را تا 18 دسامبر (28 آذر) و هنگامی که مذاکرات درباره بسته هزینه‌های طولانی‌مدت و بسته کمکی ویروس کرونا در جریان است، باز نگه دارد.

به گزارش وبگاه خبری هیل، این لایحه با 343 رأی موافق در مقابل 67 رأی مخالف تصویب شد و برای تایید راهی سنای آمریکا شده است. احتمال می‌رود لایحه مذکور روند تأیید را بسرعت طی کند و به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

سران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امیدوار بودند پیش از آغاز هفته بعد بتوانند کار قانون‌گذاری را به پایان برسانند و برای قرنطینه دو هفته‌ای پیشگیرانه به دلیل حضور در کنگره و سفرهای کاری به خانه بروند و بعد از اطمینان از عدم ابتلا به کرونا برای تعطیلات کریسمس به خانواده‌های خود ملحق شوند. اما با توجه به کند پیش رفتن روند مذاکرات درباره بسته کمکی همه جانبه، قانون‌گذاران اعلام کردند که به زمان بیشتری نیاز دارند و هیچ طرفی تمایل به توقف مخرب فعالیت دولت در اوج همه‌گیری کرونا ندارد.

استنی هویِر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان لایحه مذکور برای ممانعت از تعطیلی دولت را پذیرش شکست در رسیدن به توافق خواند. وی گفت: این چیزی است که باید برای ادامه یافتن کار دولت انجام دهیم.

ریچارد شلبی رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا هم روز چهارشنبه گفت مذاکره‌کنندگان بر روی اغلب مسائل بسته چندگانه توافق کرده‌اند، اما هنوز موارد اختلاف وجود دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها