امیدواری وزیر صمت به تعادل قیمت‌ها در بازار

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: امیدواریم به قیمت‌های متعادل در سطح بازار دست پیدا کنیم که این مهم به روش‌های علمی که سیاستگذار تعیین می‌کند امکان پذیر است.

امیدواری وزیر صمت به تعادل قیمت‌ها در بازار
کد خبر: 451215
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۲:۵۱:۰۵

اعتمادآنلاین| وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید فولاد در کشور به رشد خوبی رسیده است، گفت: فولاد کشور در سال جاری 9 درصد رشد یافت که براساس شیوه نامه تمامی محصولات قابلیت عرضه در بورس را دارند.

علیرضا رزم حسینی، امروز (پنجشنبه-20 آذرماه) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با رشد 9 درصدی فولاد هیچگونه رانتی به وجود نخواهد آمد زیرا از جمله اهداف ما مبارزه با فساد و رانت است.

وی ادامه داد: از هر کسب و کاری در راستای اشتغال خرد و تولید حمایت خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت ورق فولادی در کشور، گفت: براساس شیوه نامه تمام کالاهای ورق در بورس عرضه می‌شود.

وی اظهار کرد: ما به دنبال حذف دلالان مالی هستیم و برخی از کالاهای راهبردی به صورت اعتباری اسنادی به قیمت بورس عرضه می‌شود.

رزم حسینی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت سنگینی در اقتصاد به عهده دارد و این در حالی است که ما در شرایط جنگ اقتصادی واقعی و تحریم‌های ظالمانه قرار داریم از این رو باید معیشت مردم و تامین کالاهای اساسی و نهاده‌ها مورد توجه باشد.

از گرانی ها عبور خواهیم کرد

وی بخش اصلی گرانی‌ها را به دلیل وضعیت ارز و رشد نقدینگی دانست و گفت: با کمک فعالان اقتصادی از این شرایط عبور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم به قیمت‌های متعادل در سطح بازار دست پیدا کنیم که این مهم به روش‌های علمی که سیاستگذار تعیین می‌کند امکان پذیر است.

وی ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از کارگروه‌های مهم به شمار می‌رود که مشکلات اشتغال و تولید تا حدودی در این کارگروه برطرف می‌شود.

رزم حسینی ادامه داد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کارگروهی با کارنامه مشخص و معین است که دستاوردهای خوبی برای حل مشکلات تولیدی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رشد نقدینگی در کشور طی سال جاری و سال گذشته و همچنین در سنوات گذشته باعث شده کالاهای مزیت‌دار در مقاطع مختلف هجوم بیاورد و بازار کاذب به وجود بیاید.

وی ادامه داد: قانونگذار به درستی تشخیص داده است تا کالاهایی در بورس عرضه و بورس محل عرضه و تقاضا شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها