کد خبر: 451267
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، اختلافات داخلی در ایران را پررنگ‌تر کرد

مهدی آیتی گفت‌: بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و مطرح شدن بحث‌های دوباره درباره بازگشت آمریکا به برجام، اختلاف در داخل ایران پررنگ‌تر شده است. این شرایط باعث شده هر روز بیشتر شاهد اختلاف و جدل دولت و مجلس‌ بر سر چگونگی مدیریت مساله هسته‌ای باشیم.

پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، اختلافات داخلی در ایران را پررنگ‌تر کرد
کد خبر: 451267
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مردم در حالی زندگی را در شرایط کرونایی تجربه می‌کنند که مانع‌های اقتصادی زیادی باعث شده تا معیشت‌شان را در تنگنای واقعی ببینند. طبیعی است در چنین شرایطی افکارعمومی به هیچ وجه با این مساله کنار نخواهد آمد که دستگاه‌های رسمی به‌‌جای تلاش برای ترمیم شرایط، هر روز به بهانه‌ای با هم به بحث و جدل بپردازند.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: گرانی، بیکاری‌ و... این روزها مردم را کلافه کرده و به همین دلیل لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای کشور هم‌وغم‌شان را برای کاهش مشکلات بگذارند و آرامشی نسبی را به جامعه تزریق کنند. با وجود این شرایط اما متاسفانه شاهد جدل ارگان‌های کشور با یکدیگر هستیم. چنین حالتی نه تنها به ترمیم شرایط کمکی نمی کند، بلکه یاس و ناامیدی را روز به روز بیشتر می‌کند و حال مردم بدتر می‌شود.

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: از همان زمان انتخابات مجلس یازدهم مشخص بود که شکاف بین مجلس و دولت هر روز بیشتر خواهد شد. به هر حال اصولگرایان مجلس یازدهم را در دست دارند و دولت هم دولتی است که در حقیقت به اصلاح‌طلبان نزدیک است و اصطکاک روز به روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

او تصریح کرد: این را هم باید در نظر داشت که بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و مطرح شدن بحث‌های دوباره درباره بازگشت آمریکا به برجام، اختلاف در داخل ایران پررنگ‌تر شده است. این شرایط باعث شده هر روز بیشتر شاهد اختلاف و جدل دولت و مجلس‌ بر سر چگونگی مدیریت مساله هسته‌ای باشیم. مخصوصا اینکه با ورود بایدن به کاخ‌سفید، هم آمریکا و هم طرف‌های اروپایی برجام منتظر واکنش جمهوری‌اسلامی به دولت دموکرات خواهند بود.

وی توضیح داد: برای باز شدن گره هسته‌ای نیازمند همفکری و هم‌اندیشی سه قوه هستیم تا به نوعی این مشکل که نظم اقتصادی کشورمان را مختل کرده است، برای همیشه حل شود. به‌ هر حال ماندگاری موانع‌ موجود روز به روز معیشت مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد که این مساله موجب پررنگ شدن بی‌اعتمادی و یاس در جامعه خواهد شد.

مهدی آیتی در پایان گفت: مشکلات به حدی زیاد هستند که دامن زدن به تنش خطایی نابخشودنی است.

چکیده گفت‌وگو با مهدی آیتی

-طرف‌های برجام منتظر واکنش ایران به روی کار آمدن دولت بایدن هستند

-دامن زدن به تنش در شرایط سخت کنونی خطایی نابخشودنی است

-برای باز شدن گره هسته‌ای نیازمند هم‌اندیشی سه قوه هستیم

-ماندگاری موانع‌ موجود روز به روز معیشت مردم را بیشتر در تنگنا قرار می‌دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها