کد خبر: 451364
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۱:۳۳:۲۲
| |

مربی تیم ملی کاراته :

دَر هنوز برای حذف کاراته از المپیک کاملاً بسته نشده است/ مانند یک تیم المپیکی در حال تمرین هستیم

حسن روحانی، مربی تیم ملی کاراته گفت: اگر در المپیک توکیو استقبال خوبی از کاراته صورت بگیرد، در هنوز برای حذف این رشته از المپیک کاملاً بسته نخواهد بود.

دَر هنوز برای حذف کاراته از المپیک کاملاً بسته نشده است/ مانند یک تیم المپیکی در حال تمرین هستیم
کد خبر: 451364
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۱ ۱۱:۳۳:۲۲

اعتمادآنلاین| حسن روحانی درباره برگزاری مرحله دوم اردوی تیم ملی کاراته در جزیره کیش اظهار داشت: با توجه به اینکه اردوی اولی تیم ملی کاراته به خاطر محدودیت‌ها چهار پنج روز زودتر به اتمام رسید، زمان اردوی دوم ما زودتر برگزار شد. با تمهیدات فدراسیون کاراته که اردوی کیش را هماهنگ کرد، اردو را 15 آذر ماه با تست PCR آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: پس از منفی شدن نتیجه تست بچه‌ها تمرینات خود را آغاز و خدا را شکر در یک شرایط آب و هوایی خوب با امکانات تمرین و اسکان بسیار مناسب مانند یک تیمی المپیکی مشغول تمرین هستیم. از فدراسیون کاراته و شرکت رفاه گستر برای فراهم کردن این امکانات مناسب تشکر می‌کنم. در این اردو صالح اباذری و علی‌اصغر آسیابری از نفرات شناخته شده و مدال‌آور ما در مسابقات آسیایی، جهانی و لیگ‌های جهانی به جمع ما اضافه شدند.

مربی تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: در اولویت اول هدف ما المپیک است، اما دو ماه بعد از المپیک مسابقات قهرمانی جهان را در پیش خواهیم داشت و بر همین اساس این نفرات نیز به جمع ما اضافه شدند و اگر وضعیت کرونا بهتر شود، قصد داریم چند بازیکن دیگر نیز به اردو اضافه و آن بچه‌ها را برای اهداف بلند مدت آماده کنیم. در مجموع شرایط خوب است و در کنار تمرینات بدنسازی، کارهای فنی را نیز انجام می‌دهیم و این اردو تا ظهر 27 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

روحانی درباره شرایط فنی ملی‌پوشان کاراته گفت: در این اردو مجدداً از بچه‌ها تست گرفتیم. مهدی‌زاده خیلی نسبت به اردوی قبل بهتر شده بود و سجاد گنج‌زاده نیز شرایط بهتری نسبت به اردوی اول پیدا کرده بود. پورشیب و عسگری همان وضعیت خوب خود را حفظ کردند. آسیابری به تازگی دوران کرونا را پشت سر گذاشته است و در روزهای ابتدایی مقداری ضعف داشت، اما در حال حاضر بهتر است و اباذری نیز در تمرینات و تست‌ها خیلی خوب بود. در مجموع بچه‌ها خیلی زود در حال رسیدن به شرایط مطلوب برای تمرینات مبارزه هستند و فکر می‌کنم تا اواسط دی ماه بچه‌ها در فاز مبارزه قرار بگیرند.

وی در مورد حذف کاراته از المپیک گفت: ما هم از شنیدن این خبر ناراحت شدیم، اما همین اتفاق چند سال پیش نیز برای کشتی افتاد و حتی قرار بر کنار گذاشتن این رشته از المپیک بود که با تلاش کشورها کشتی در المپیک ماند. فکر می‌کنم با تلاش و تحرکات فدراسیون جهانی شاید اتفاقات دیگری رخ دهد. کاراته واقعاً یک سر و گردن از خیلی از رشته‌های حاضر در المپیک بالاتر است.

مربی تیم ملی کاراته کشورمان درباره واکنش و تحرکات ورزشکاران مطرح دنیا در جهت تلاش برای حفظ کاراته در المپیک گفت: فکر می‌کنم یکی از اتفاقات خوب المپیک توکیو خواهد بود و اگر در این مسابقات استقبال عمومی و برگزاری مناسب باشد، فکر کنم بتوان تحرکاتی انجام داد. دَر هنوز برای حذف کاراته از المپیک کاملاً بسته نشده است. کاراته از بزرگترین اقلیت‌ها در ورزش دنیاست و 180 کشور در مسابقات آن شرکت می‌کنند. اگر فدراسیون جهانی مدیریت کند و اتفاقات خوبی را رقم بزند، بالای هشت میلیون نفر می‌تواند برای کاراته رأی جمع کنند. یکی از دلایل عمده حذف کاراته عدم استقبال عمومی فرانسه از حضور کاراته در المپیک بود.

روحانی راجع به تأثیر عدم آشنایی تماشاگران با امتیازات رد و بدل شده در کاراته برای حذف از المپیک گفت: البته خیلی شرایط نسبت به گذشته بهتر و واضح‌تر شده است و برای المپیک فکر کنم قوانینی وضع کنند تا تماشاگر بهتر متوجه شود امتیاز برای کدام ورزشکار بوده است. در تکواندو نیز شرایط در گذشته به همین شکل بود، اما شرایط تغییر کرد. در کاراته نیز باید اتفاقاتی بیفتد و تأثیر دخالت داوری کمتری باشد. در مجموع دید ما مثبت است و امیدوارم فدراسیون کاراته با همکاری کمیته ملی المپیک راهکارهای خوب بدهد. هدف ما در حال حاضر المپیک توکیوست و تلاش می‌کنیم انگیزه بچه‌ها را بالا نگه داریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها