تسلیت معاون فرهنگی ارشاد برای درگذشت رهنورد زریاب

محسن جوادی در پیامی درگذشت محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده مشهور افغانستان را تسلیت گفت.

تسلیت معاون فرهنگی ارشاد برای درگذشت رهنورد زریاب
کد خبر: 451558
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۱:۴۰:۱۷

اعتمادآنلاین| در متن پیام تسلیت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: «نویسنده صاحب‌نام افغانستان با آثاری سرشار از مهرورزی و انسان‌دوستی رخ در نقاب خاک کشید.

«استاد محمداعظم رهنورد زریاب»، در نهمین جایزه ادبی جلال آل احمد با کتاب ارزشمند «چارگرد قلا گشتم» مهمان و برنده بخش ویژه این رویداد ادب فارسی بود. او همواره گنجینه سترگ تمدن فارسی را در قالب واژگان نوین به مخاطبان هدیه می‌کرد.

اینجانب ضایعه فقدان این آفرینش‌گر داستان‌های بدیع را به خانواده ایشان، اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان و ایران تسلیت عرض می‌کنم.»

محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده اهل افغانستان در سال 1323 متولد شد. او در رشته خبرنگاری دانشگاه کابل تحصیل کرد و مدتی بعد از پایان تحصیل با استفاده از یک بورس تحصیلی به بریتانیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد گرفت. رهنورد زریاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در این سال‌ها مطرح بوده است.

از آثار او می‌توان به «هذیان‌های دور غربت(طنزها)»، «آزای اندیشه و گفتار(مجموعه مقاله‌های پژوهشی)»، «درویش پنجم(رمان)»، «گلنار و آیینه(رمان)»، «داستان‌ها»(مجموعه شش‌جلدی داستان‌های کوتاه)»، «زیبای زیر خاک خفته(گزیده داستان‌های کوتاه)» و ... اشاره کرد.

محمداعظم رهنورد زریاب در 21 آذرماه 99 در سن 76سالگی در کابل درگذشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها