کد خبر: 451719
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۸:۳۷:۰۶
| |

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

واکنش ظریف و احضار سفیر ترکیه اقدام خوبی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شعرخوانی اردوغان گفت: امیدواریم دولت یک بیانیه در این باره صادر کند البته که ظریف، واکنش بسیار خوبی داشت، هم توییت او را خواندم و هم احضار سفیر ترکیه اقدام خوبی بود.

واکنش ظریف و احضار سفیر ترکیه اقدام خوبی بود
کد خبر: 451719
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۰۸:۳۷:۰۶

اعتمادآنلاین| «فداحسین مالکی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با اظهارات رئیس جمهور ترکیه و خواندن شعر ارس گفت: اظهارات اردوغان رییس جمهور ترکیه مبنای تاریخی و عقلانی ندارد، صحبت‌های او واکنش جدی از ناحیه جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی، پاسخ اولیه را دادند اما انتظارمان این است که پاسخ، جدی تر شود تا اردوغان خوابی که برای امپراطوری عثمانی دیده، آشفته شود.

هر چند که در گذشته هم، او مطالبی را عنوان کرده حتی بعد از جنگ قره باغ و در آستانه جنگ قره باغ هم، مطلبی عنوان کرد که فاصله نخجوان تا تبریز 150 کیلومتر است که اگر همان زمان پاسخ داده می شد، قطعا امروز چنین حرفی را نمی زد.

او ادامه داد: اردوغان اگر تاریخ را مطالعه می کرد، در روز رژه در آذربایجان که یک زمان پیکره جمهوری اسلامی ایران بوده چنین حرفی را نمی زد. ارتباط ایران با ملت ترکیه ارتباط حسنه و تاریخی است. در طول تاریخ در شرایط متعددی در کنار ملت ترکیه بوده‌ایم حتی در شب کودتا در ترکیه، جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را اعلام کرد، اما اردوغان نسبت به این مسایل بی توجه است.

فداحسین مالکی تاکید کرد: امیدواریم دولت یک بیانیه در این باره صادر کند البته که ظریف، واکنش بسیار خوبی داشت، هم توییت او را خواندم و هم احضار سفیر ترکیه اقدام خوبی بود. باید عذرخواهی از ناحیه اردوغان صورت بگیرد و او پاسخگو باشد.

او در رابطه با جلسه کمیسیون امنیت در این زمینه مطرح کرد: کمیسیون امنیت در رابطه با اظهارات اردوغان (یک شنبه) تشکیل جلسه می دهد که قطعا هم منجر به موضع گیری خواهد شد و هم بیانیه، صادر می کنیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها