کد خبر: 451774
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۱:۱۴
| |

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب رئیس اول مجلس:

نطق نمایندگان نظر شخصی آنها بوده و نظر مجلس و نظام نیست

نایب‌رئیس اول مجلس گفت: به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم نطق‌های صحن علنی، نظر شخصی همکاران است و موضع مجلس و نظام نیست.

نطق نمایندگان نظر شخصی آنها بوده و نظر مجلس و نظام نیست
کد خبر: 451774
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۱:۱۴

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه نطق نمایندگان نظر شخصی آنهاست، گفت: نمایندگان آذربایجانی از نخستین گروه‌هایی بودند که به اقدام رئیس‌جمهور ترکیه را انتقاد کردند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در واکنش به نطق محمود احمدی بیغش نماینده شازند گفت: وقتی می‌خواهیم از منافع ملی دفاع کنیم، نباید موجب اختلاف‌افکنی داخلی شویم. انصافاً برادران و خواهران عزیز من از خطه غیور آذربایجان اولین گروهی بودند که در مقابل اظهارنظرهای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه موضع گرفتند و آن را رسانه‌ای کردند. نویسندگان بیانیه خوانده شده در محکومیت گفته‌های اردوغان، نمایندگان همین منطقه بودند و سایر دوستان امضا کردند.

او افزود: باید در اظهارنظرها جانب انصاف را رعایت کرد. البته هیئت‌رئیسه عادت کرده که از حق خودش عبور کند.

نایب‌رئیس اول مجلس گفت: به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم نطق‌های صحن علنی، نظر شخصی همکاران است و موضع مجلس و نظام نیست. خواهش می‌کنم نمایندگان برای صف‌بندی و دفاع از حقی، حقوق دیگر و شرع را زیر پا نگذاشته و امیدواریم شاهد تکرار چنین اظهارنظرهایی نباشیم.

احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در نطق میان دستور خود، نسبت به اظهارات اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره مرزهای ایران واکنش نشان داد. او در نطقش گفت: در غفلت مرگبار ما و سکوت آزار دهنده نمایندگان آذری زبان مجلس و بی‌تدبیری محض هیئت‌‌رئیسه، رئیس‌جمهور بیمار ترکیه به دنبال رفتار تجزیه‌طلبانه ایران افتاده است.

در پی این اتفاق در صحن علنی، نمایندگان آذری زبان مجلس به سمت جایگاه هیئت‌رئیسه آمدند و خواستار پاسخگویی به گفته‌های نماینده شازند شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها