پاسخ زنگنه به انتقادات نسبت به تعیین میزان 2.3 میلیون بشکه نفت در بودجه

وزیر نفت انتقادات نسبت به تعیین میزان 2.3 میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه 1400 پاسخ داد.

پاسخ زنگنه به انتقادات نسبت به تعیین میزان 2.3 میلیون بشکه نفت در بودجه
کد خبر: 451858
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۴:۲۶:۴۷

اعتمادآنلاین| بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با اشاره به انتقادات مجلس شورای اسلامی نسبت به تعیین 2.3 میلیون بشکه نفت در روز با توجه به مشکلات حوزه صادرات و تحریم‌ها و میزان فروش در سال جاری گفت: انتقاد نمایندگان نسبت به میزان تعیین شده، نیست بلکه آنها نگران این موضوع هستند که در صورت برداشته نشدن تحریم‌ها دولت چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

وی ادامه داد: ما در صورت عدم رفع تحریم‌ها به روند عادی کار خود طبق گذشته ادامه خواهیم داد، البته در لایحه بودجه سال 1400 پیش‌بینی شده که اگر میزان فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در روز تحقق پیدا نکرد، چه کاری انجام دهیم.

وزیر نفت تاکید کرد:‌ من در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان در این مورد پاسخ و مبنای تعیین رقم 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را تشریح و اعلام کردم، چه پیش نیازهایی وجود دارد و کل تولید و میزان مصرف داخلی و صادرات چقدر است.

زنگنه گفت: هزینه‌ها در لایحه بودجه 1400 نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی تعیین شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا رئیس جمهور با وجود مخالفت مجلس شورای اسلامی با تصمیم آقای روحانی برای فروش نفت در داخل به مردم، این موضوع را در لایحه بودجه 1400 قرار داده است، گفت: رئیس جمهور بحث فروش نفت به مردم در داخل کشور را از طریق لایحه بودجه به مجلس ارائه کرده است تا در صورت تصویب بتواند اجازه فروش آن را داشته باشد و میزان آن هم براساس همان 2.3 میلیون بشکه نفت تعیین شده است.

وزیر نفت با اشاره به مخالفت قبلی مجلس با تصویب این موضوع در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی حق تصمیم‌گیری را دارد، ما هم با نمایندگان صحبت و تعامل خواهیم کرد، بحث بررسی بودجه در پارلمان کار یک یا دو روز نیست و ما تلاش می‌کنیم تا درباره این مسائل به یک نظر اجماعی برسیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها