کد خبر: 451859
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی یک برنامه تلویزیونی:

توهین به رانندگان تاکسی، جدیدترین «دست‌پخت» صداوسیما

«با شغل بابات که راننده تاکسیه جلو دوستات اذیت نمی‌شی؟» این پرسشی بود که در یک برنامه تلویزیونی از یک دختر جوان پرسیده شد. پرسشی که حواشی متعددی به همراه خود داشت.

توهین به رانندگان تاکسی، جدیدترین «دست‌پخت» صداوسیما
کد خبر: 451859
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ روز گذشته ویدئویی از بخشی از یک برنامه تلویزیونی منتشر شد. در این برنامه که «دستپخت» نام دارد و مسابقه آشپزی است داور برنامه از یک دختر جوان، در حالی که پدرش هم در کنارش نشسته، می‌پرسد: «با شغل بابات که راننده تاکسیه جلو دوستات اذیت نمی‌شی؟» دختر هم در پاسخ توضیح می‌دهد که اصلاً اذیت نمی‌شود و اتفاقاً به پدرش افتخار می‌کند و می‌داند که یک کشور فقط به دکتر و مهندس نیاز ندارد.

این چند ثانیه گفت‌وگو اما واکنش‌های زیادی برانگیخت. مخاطبان به شدت از این رفتار مجری ناراحت شدند و رسانه ملی را مخاطب انتقادات خود قرار دادند که چرا با چنین اظهارنظراتی برخورد نمی‌کند.

انجمن تاکسیرانان تهران اعتراض کرد

در ادامه این واکنش‌ها انجمن تاکسیرانان تهران اطلاعیه‌ای منتشر و از رانندگان تاکسی درخواست کرد که مراتب اعتراض خود را با شماره تلفن 162 روابط عمومی صداوسیما در میان بگذارند.

همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پی توهین مجری برنامه «دستپخت» به قشر خدوم تاکسیران اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به عنوان نماینده خانواده بزرگ تاکسیرانی شهر تهران بر آن شدیم تا در مواجهه با سوال پرحاشیه مجری برنامه دستپخت با مضمون «بابات راننده تاکسی است پیش دوستات ناراحت نمی‌شی؟» با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده محترم آنها دفاع کنیم، چراکه شایسته نیست این قشر خدوم و زحمتکش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار گیرند.

ناوگان عظیم و گسترده تاکسیرانی گزینه اول در امر جابه‌جایی و سرویس‌دهی به شهروندان به خصوص در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا به شمار می‌آیند و طی یک سال گذشته به عنوان قشر آسیب‌پذیر متحمل دغدغه‌های معیشتی و همچنین از دست دادن عزیزان شده‌اند.

خودرو تاکسی و شغل شریف تاکسیرانی ضمن فعالیت در شرایط سخت کاری، همواره تداعی اعتماد و اطمینان خاطر در شهروندان بوده و این مهم ارزشمند و قابل ستایش است.

از سوی دیگر حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در توییتی در واکنش به حواشی سوال مجری برنامه «دستپخت» نوشت: «‏راننده تاکسی بودن همچون دیگر مشاغل، شریف و برای جامعه مهم است. اما حضور یک به‌اصطلاح مجری در صداوسیما که این شغل را ناراحت‌کننده بداند و با تکبر، فرزند این راننده را درباره شغل پدر مورد پرسش قرار دهد، برای همه ما ناراحت‌کننده است. از رییس رسانه ملی می‌خواهم که عذرخواهی کند.»

توییت حجت نظری دستپخت

انتقادها به حدی بالا گرفت که مجری برنامه «دستپخت» ویدئویی منتشر کرد و در آن عذرخواهی کرد. او گفت: «پدر خودم راننده تاکسی بوده و قصد داشتم جواب افتخار آمیز فرزند یک پدر را به گوش همه برسانم!»

توهین‌های مسبوق به سابقه

این اما اولین بار نیست که برنامه‌ای در صداوسیما اینچنین فضای توهین را مهیا می‌کند. نمونه برجسته‌اش صحبت‌های زینب ابوطالبی مجری برنامه تلویزیونی بود که سال گذشته به مردم گفته بود: «اگر اعتقاد ندارند از ایران بروند.» حرف‌هایی که با واکنش‌های تندی مواجه شد و کار حتی به جایی کشید که او در ویدئویی دیگر از مردم به خاطر آن حرف‌ها عذرخواهی کرد.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که بودجه صداوسیما برای سال آینده 2 برابر سال گذشته شده است و در چنین شرایطی مردم که اصلی‌ترین مخاطبان رسانه ملی محسوب می‌شوند انتظار دارند این رسانه هرچه بیشتر زبان حال و زندگی آنها باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها