کد خبر: 451982
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۰:۳۱:۴۱
| |

سعید علی حسینی:

تلاش می‌کنم تجربیاتم را در اختیار وزنه‌برداران جوان بگذارم

سعید علی حسینی، نایب قهرمان پیشین وزنه برداری جهان، گفت: تلاش می کنم همه تجربیاتم را در اختیار وزنه برداران جوان بگذارم و بتوانم روی کیفیت رکوردهایشان تاثیر بگذارم.

تلاش می‌کنم تجربیاتم را در اختیار وزنه‌برداران جوان بگذارم
کد خبر: 451982
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۰:۳۱:۴۱

اعتمادآنلاین| سعید علی حسینی درباره ی قبول مسئولیت سرمربیگری تیم وزنه برداری جوانان بیان کرد: طبق پیشنهاد شورای عالی فنی، مسئولان فدراسیون لطف داشتند و این مسئولیت را به من دادند. من یک دوره هم به عنوان مربی ادواری در کنار تیم جوانان بودم و دوست داشتم که به این رده کمک کنم. قطعا وزنه برداری ما استعدادهای زیادی دارد که امکانات و هدایت درست می خواهند و امیدوارم با توجه به کمک پیشکسوتان و اهالی وزنه برداری در روند روبه رشد وزنه برداری جوانان ایران تاثیرگذار باشم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی طولانی مدت اردوی جوانان، فکر می کند بتواند تیم خوبی را برای قهرمانی جهان آماده کند، گفت: شیوع ویروس کرونا، ورزش جهان را تحت تاثیر قرارداد و سالن های وزنه برداری بسته شدند. با این حال ما نفراتی که آمادگی خوبی داشتند را دعوت کردیم و بعد از انجام تست کرونا، با محک زدن وزنه برداران و کنترل دوپینگ باید دید چه ترکیبی را می توان برای قهرمانی جهان آماده کرد.


وزنه بردار سابق فوق سنگین ایران در مورد اینکه انتظار زیادی از او برای موفقیت در رده جوانان وجود دارد، تصریح کرد: من مدتی که از وزنه برداری دور بودم به تحصیل پرداختم و سعی می کنم با توجه به تجربیات ورزشی ام و استفاده از روش های علمی و همچنین تجربه بزرگان وزنه برداری، به تیم جوانان کمک کنم و همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم تیم خوبی را در این رده آماده کنیم.


نایب قهرمان پیشین جهان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه زمانی که در رده جوانان بود به رکوردهای خوبی دست پیدا کرد و در نظر دارد از آن تمرینات قدیمی هم برای ارتقاء رکورد وزنه‌برداران جوان استفاده کند، تاکید کرد: تمریناتی که ما آن زمان انجام می دادیم روی من تاثیر داشت و باعث شد در رده جوانان به رکوردهایی برسم که می‌شد در رده بزرگسالان هم با آن رکوردها به مدال رسید. من هم تلاش می کنم همه آن تجربیات را در اختیار وزنه برداران جوان بگذارم و بتوانم روی کیفیت رکوردهایشان تاثیر بگذارم.


علی حسینی درباره ی اینکه از دست دادن المپیک را فراموش کرده است یا خیر، تصریح کرد: بعد از هشت سال که به ورزش قهرمانی برگشتم تفکر من این بود که به المپیک بروم اما با آسیب دیدگی و شرایطی که پیش آمد، نشد که این اتفاق بیفتد.خودم هم ناراحت بودم که نتوانستم به اهدافی که داشتم برسم. البته در این مدت هم از وزنه برداری دور نبودم و دو باشگاه دارم که وزنه برداران جوان و نوجوان دارند آنجا کار می کنند. اگر المپیک جوانان به تعویق نمی افتاد دو نفر از آنها شانس این را داشتند که در این المپیک مدال بگیرند.


او افزود: همه ورزشکاران دوست دارند مدال المپیک بگیرند اما کسب مدال المپیک تمام زندگی نیست. من مشکلاتی را در زندگی ورزشی ام تجربه کردم که باعث شده زیاد به گذشته فکر نکنم و به فکر اهداف جدید باشم و تاثیر مثبتی روی آینده داشته باشم.

نایب قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا در مورد نابسامانی فدراسیون جهانی وزنه برداری و کاهش سهمیه اوزان این رشته در المپیک پاریس گفت: من قبلا هم صحبت کردم، تفکراتی که فدراسیون جهانی دارد باعث می شود وزنه برداری عقب بماند. ایران هم این عقیده را داشت که فدراسیون جهانی خوب کار نمی کند و تمام این حرفها به واقعیت پیوست و در نهایت باعث عقب ماندگی وزنه‌برداری شد. امیدوارم تیم جدیدی که بر سرکار می آید تفکرات جدید و خلاقیت داشته باشد و وزنه برداری را جزو برندهای ورزشی حفظ کند.


او در مورد اینکه برنامه ای برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی دارد یا خیر، گفت: به هر حال مسئولان می دانند چه افرادی صلاحیت دارند و می توانند در این مورد خدمت کنند و نماینده شایسته ای باشند. البته من فعلا تمرکزم را روی مربیگری گذاشته ام و به مسئله دیگری هم فکر نمی کنم.

علی حسینی در پاسخ به این پرسش که قرارداد او با تیم ملی جوانان چند ساله است، بیان کرد:صحبتی در این مورد نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها