سدریک ریچموند، قانون‌گذار دموکرات ایالت لوئیزیانا:

جمهوری خواهان در خفا اذعان دارند که ترامپ در انتخابات شکست خورده است

با وجود آنکه بیش از 100 تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا علنا از تلاش ناکام رئیس جمهور در حال کناره‌گیری کشورشان برای تغییر نتایج انتخابات نوامبر حمایت کرده‌اند اما قانون‌گذار دموکرات از ایالت لوئیزیانا که به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا به کاخ سفید خواهد پیوست، تاکید کرد که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در خفا اذعان دارند که ترامپ ریاست جمهوری را باخت.

جمهوری خواهان در خفا اذعان دارند که ترامپ در انتخابات شکست خورده است
کد خبر: 452011
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۱:۳۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ سدریک ریچموند، قانون‌گذار دموکرات از ایالت لوئیزیانا که رابطه نزدیکی با استیو اسکالیس، قانون‌گذار جمهوری‌خواه از همین ایالت دارد، گفت: من همیشه با اعضای جمهوری خواه کنگره صحبت می‌کنم. آنها به صورت خصوصی و در خفا یک چیز می‌گویند و به صورت علنی چیز دیگری . اما باید به شما بگویم که آنها اذعان دارند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در انتخابات نوامبر شکست خورده است.

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا هفته‌های پس از انتخابات نوامبر مشغول تشکیل دولت بوده و مشاوران ارشد کاخ سفید همچون سدریک ریچموند و کاندیداهای کابینه‌اش را معرفی کرده، دونالد ترامپ هنوز به شکست خود در انتخابات اذعان نکرده و در عوض شکایت‌های قانونی ناموفقی را برای تغییر نتیجه انتخابات تنظیم کرده است.

هفته گذشته دادستان کل تگزاس شکایتی را مستقیما در دیوان عالی آمریکا علیه چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا که بایدن در آنها پیروز شده، تنظیم کرد با این هدف که ضرب‌الاجل 14 دسامبر برای نشست کالج الکترال را به تعویق بیندازد و اقدام این چهار ایالت در تایید پیروزی بایدن را مسدود کند.

ترامپ تلاش کرد تا به این شکایت تگزاس ملحق شود و 106 تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز نامه‌ای را در حمایت از این شکایت تگزاس امضا کردند. اما دیوان عالی روز جمعه این شکایت تگزاس را رد کرد.

علی‌رغم حمایت این قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از ترامپ در تلاش ناکامش برای تغییر نتایج انتخابات، ریچموند تاکید کرد که جمهوری‌خواهان پیروزی بایدن را به رسمیت می‌شناسند.

وی گفت: کل آمریکا پیروزی جو بایدن را به رسمیت می‌شناسد. تنها تعدادی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در تلاشند تا در مسیر خروج ترامپ از کاخ سفید او را راضی و خرسند نگه‌ دارند چرا که آنها از قدرت ترامپ در توییتر و دیگر مسائل می‌ترسند.

ریچموند افزود: دولت جو بایدن اجازه نخواهد داد مقاومت جمهوری‌خواهان در کار او در راستای مبارزه با پاندمی کرونا و احیای اقتصاد خللی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: وقتی زمان اداره کشور فرا برسد، اگر نتوانیم همکاری کنیم و اگر جمهوری‌خواهان نخواهند در این راه ما را همراهی کنند، ما به سراغ مردم آمریکا خواهیم رفت و به پیشبرد برنامه‌مان ادامه خواهیم داد. اما این کشور بیش از حد آشفته است و پاندمی کرونا، جنبه‌های اقتصادی و جنبه‌های بهداشتی حقیقتا باعث شده تا آمریکا صفحه جدیدی را باز کند تا این بحران را حل کند و قدم برداشتن به سوی جلو را آغاز کند. بنابراین اجازه نخواهیم داد جمهوری‌خواهان مانع حرکت و تلاش ما شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها