رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:

فقط 3 دهک جامعه تهرانی بالای خط فقر زندگی می‌کند

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: توجه به مسئولیت اجتماعی و جنبه اجتماعی بودجه اهمیت زیادی دارد و امروز 7 دهک فقیر داریم و فقط 3 دهک جامعه بالای خط فقر هستند، هیچگاه چنین وضعیتی نداشته‌ایم.

فقط 3 دهک جامعه تهرانی بالای خط فقر زندگی می‌کند
کد خبر: 452031
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۲:۴۴:۲۷

اعتمادآنلاین| مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به کسری بودجه سال 99 به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا اظهار کرد: غفلت از بودجه‌ریزی در شرایط حاضر سبب ایجاد مشکلات می‌شود و باید به همه جوانب توجه ویژه نشان داد.


وی افزود: مسئله آسیب اجتماعی در شهر تهران اهمیت زیادی دارد. طی بازدید در هفته گذشته از گرمخانه‌ها مشخص شد مراجعات به گرمخانه‌ها دو برابر شده است. میزان سرقت بیش از دو برابر شده و طبق پایش‌های صورت گرفته آسیب های اجتماعی در طبقه متوسط و فقیر بیشتر شده است.

فراهانی تأکید کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی و جنبه اجتماعی بودجه اهمیت زیادی دارد. امروز 7 دهک فقیر داریم و فقط 3 دهک جامعه بالای خط فقر هستند، هیچگاه چنین وضعیتی نداشته‌ایم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران درباره طرح الزامات و اولویت های تدوین بودجه سال 1400 شهرداری تهران گفت: همه گیری کووید 19 اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر منابع و مصارف بودجه سال 1399 دولت و شهرداری تهران داشته است، با توجه به تداوم شرایط ناشی از همه گیری و در پیش بودن تدوین و ارائه لایحه بودجه سال 1400 ضروری است بودجه ریزی در سایه کرونا به عنوان وجه تمایز بودجه سال 1400 با بودجه سالهای گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بدیهی است غفلت از این مهم در فرآیند بودجه ریزی سبب خواهد شد تا غافلان با چوب بودجه از رویا پردازی بیدار شوند.بودجه در بردارنده برنامه‌های ما برای دستیابی به اهداف به همراه پیش بینی مالی مورد نیاز در دستیابی به اهداف است، بر همین اساس ما در سال 1400 به عنوان سال سوم اجرای برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران نیازمند توجه به تکالیف مقرر برای اجراء در این سال هستیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها