مدیرعامل سازمان بهشت زهرا خبر داد:

دفن 22 هزار جان‌باخته کرونایی طی 9 ماه در بهشت زهرا

سعید خال،  مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه هم اکنون روزانه بین 225 تا 245 متوفی در این سازمان پذیرش می شوند، گفت: 22 هزار جان‌باخته کرونایی طی 9 ماه گذشته در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند.

دفن 22 هزار جان‌باخته کرونایی طی 9 ماه در بهشت زهرا
کد خبر: 452057
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۴:۰۹:۵۵

اعتمادآنلاین| سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) روز دوشنبه اظهار داشت: این آمار در حالی است که متوسط پذیرش متوفی طی سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه بین 150 تا 170 متوفی بود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از جان باختگان کرونای کشور مربوط به استان تهران است، خاطرنشان کرد: تعداد متوفیان شهر تهران به علاوه متوفیان کرونایی در برخی از روزها به نزدیک 400 نفر هم رسیده است.

خال اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) تاکنون هیچگونه مشکلی در خصوص کف و دفن متوفیان کرونایی گزارش نشده است.

این مسئول با بیان اینکه در بهشت زهرا(س) قطعه ویژه متوفیان کرونایی وجود ندارد، اظهار داشت: شهروندان می توانند طبق نظرخودشان متوفی را در هر قطعه ای که می خواهند با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن کنند.

خال یادآور شد: کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) طی 9 ماه گذشته در شرایط کاملا بحرانی به مردم خدمات رسانی کرده اند و تمامی نکات بهداشتی در حمل و انتقال اجساد، شستشو و دفن رعایت شده و همچنین تمامی مکان های مراجعه مردم نیز روزانه طی چندین مرحله گندزادایی و ضد عفونی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت سازمان بهشت زهرا (س) حداکثر ظرف سه سال آینده پاسخگوی متوفیان خواهد بود، اضافه کرد: نتیجه مطالعات برای مکان یابی آرامستان های جدید تا آخر سال مشخص می شود و مدیریت شهری اعلام خواهد کرد که چه آرامستان هایی به تهران اضافه خواهد شد.

خال اضافه کرد: مساحت ابتدایی بهشت زهرا(س) در ابتدا 314 هکتار بود که در سال 78، 110 هکتار و در سال 88، 160 هکتار به آن اضافه شده و در نهایت مساحت این مکان مقدس به 584 هکتار رسیده است.

وی یادآور شد: متوفیان پذیرش شده طی 50 سال گذشته در سازمان بهشت زهرا(س) یک میلیون 750 هزار نفر است که از تعداد یک میلیون و 500 هزار نفر در این محل دفن شده اند و مابقی به سایر شهرستان های ارجاع داده شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها