کد خبر: 452095
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۶:۲۱:۰۰
| |

آیا اعدام روح‌الله زم برجام را به خطر انداخت؟ + ویدئو

رئیس‌جمهوری گفت: همه ما در چارچوب حقوقی که داریم باید در روابط خود اعلام نظر کنیم این فردی که اعدام شده بدون حکم دادگاه نبود و بنابراین آنان به حکم و قوه قضاییه ایراد دارند که آزادند اعلام نظر کنند و ما هم بر طبق قوانین خود عمل می‌کنیم و بعید میدانم که این مسئله به روابط ایران و اروپا لطمه‌ای بزند.

آیا اعدام روح‌الله زم برجام را به خطر انداخت؟ + ویدئو
کد خبر: 452095
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۴ ۱۶:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رییس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه درباره اعدام روح‌الله زم و اینکه این موضوع باعث برهم‌خوردن برجام خواهد شد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه دارد که مستقل است و دادگاهش حکم صادر می‌کند و این که حالا چنین حکمی برای گروهی باعث خوشنودی باشد یا برای گروهی باعث ناخشنودی که برای ما مهم نیست.

وی تصریح کرد: این چیزی خوبی برای تاریخ زندگی آقای زم نیست که در این کشور که ما قانون اعدام داریم و مجازات می‌کنیم این کشورها در برابر این یک مورد، اینگونه نگرانی و حساسیت نشان می‌دهند اینطور استنباط می‌شود که برای منافع آنها کار می‌کرده است.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها در برخی موارد حساسیت نشان می‌دهند و ما هم حساسیم و در برخی مواردی که در فرانسه رخ می‌دهد یا مثلاً ممکن است در آلمان رخ دهد، حساسیم و اعلام نظر می‌کنیم. ما هم ناخشنودی‌هایی از کارهایی که برخی دولت‌ها در اروپا انجام می‌دهند داریم که اعلام می‌کنیم.

روحانی افزود: همه ما در چارچوب حقوقی که داریم باید در روابط خود اعلام نظر کنیم این فردی که اعدام شده بدون حکم دادگاه نبود و بنابراین آنان به حکم و قوه قضاییه ایراد دارند که آزادند اعلام نظر کنند و ما هم بر طبق قوانین خود عمل می‌کنیم و بعید میدانم که این مسئله به روابط ایران و اروپا لطمه‌ای بزند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها