تا پایان آبان ماه ۹۹؛

تولید 3 قلم لوازم‌خانگی اصلی از مرز 2.8 میلیون دستگاه گذشت

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید 2 میلیون و 801 هزار و 100 دستگاه انواع یخچال و ‌فریزر، ماشین لباس‌شویی و تلویزیون از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است.

تولید 3 قلم لوازم‌خانگی اصلی از مرز 2.8 میلیون دستگاه گذشت
کد خبر: 452141
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۷:۳۶:۳۸

اعتمادآنلاین| در هشت ماه گذشته، یک میلیون و 334 هزار و 300 دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد 29.2 درصدی نشان می‌دهد.

مطابق این آمارها، در هشت ماهه امسال 665 هزار و 200 دستگاه ماشین لباس‌شویی توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

تولید یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 58.2 درصدی داشته است.

تولید انواع تلویزیون در این مدت با رشد 62.5 درصدی پیشتاز شد و به 801 هزار و 600 دستگاه رسید.

با این حال، در تولید کولر آبی افت 11.2 درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ثبت رسید و تولیدکنندگان داخلی 758 هزار و 200 دستگاه از این محصول تولید کردند.

جمعه گذشته (21 آذرماه) پنج طرح صنعتی در یکی از مجموعه‌های تولیدی بزرگ لوازم‌خانگی کشور در استان اصفهان با حضور «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «عباس رضایی» استاندار اصفهان افتتاح شد.

احیای واحد صنعتی غیرفعال در زمینه اجاق گاز، افتتاح طرح افزایش ظرفیت تولید تلویزیون با عمق ساخت داخل بیشتر، افتتاح طرح افزایش ظرفیت تولید ماشین لباس‌شویی، افتتاح پروژه تکنولوژی Iot در یخچال‌های ساید بای ساید هوشمند و پروژه هوشمندسازی فرآیندهای تولید، پنج پروژه یاد شده بودند.

در حالی که انتظار می‌رفت تحت تحریم‌های ظالمانه، صنعت لوازم‌خانگی همچون برخی دیگر از صنایع دچار مشکلات متعدد شود، اما بهره برداری از طرح‌های مذکور نشان داد چراغ این صنعت نه تنها خاموش نشده، بلکه پرفروغ‌تر از گذشته نیز شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها