کد خبر: 452190
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۹:۱۰:۵۷
| |

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم:

کشور باید به بدترین و سخت‌ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: متاسفانه کشور ما باید به بدترین و سخت ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم.

کشور باید به بدترین و سخت‌ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم
کد خبر: 452190
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۰۹:۱۰:۵۷

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم و عضو فراکسیون امید، در رابطه با سخنان رئیس جمهور در مورد عملکرد نمایندگان و تقابل مجلس با دولت گفت: از روزی که بنای مجلس جدید گذاشته شد به نظر می رسد، هویت این مجلس بر مخالفت با دولت گذاشته شده است. اما هم و غم دولت و مجلس باید بر این گذاشته شود که اول مشکلات مردم حل شود؛ باید دو قوه بر راه های از بین بردن تحریم ها ورود کنند.

او افزود: سال گذشته ما در مجلس می گفتیم باید از طریق تصویب مصوبه اف ای تی اف تبادلات بانکی را از مشکل خارج کنیم. دوستانی که بیرون بودند و امروز در مجلس هستند، آن زمان ایراد می گرفتند که نباید چنین اتفاقی بیفتد و همه نفوذ خود را به کار گرفتند و مانع از تصویب این مصوبه، شدند؛ اما امروز می بینیم که فشار به حد عالی خود رسیده و بررسی مجدد اف ای تی اف در دستورکار مجدد مجمع، قرار گرفته است. متاسفانه کشور ما باید به بدترین و سخت ترین شرایط دچار شود تا به فکر حل مشکل بر بیاییم. درحالی که آن زمان در اوج عزت بودیم و می توانستیم آن را مصوب کنیم و این همه سختی را در یک سال، متحمل نمی شدیم

سلحشوری اضافه کرد: امروز بحث تحریم ها نیز دقیقا در همان وضع است و نزاع بین دولت و مجلس برای مردم خوب نیست. این نزاع ها، وقت دولت را می گیرد و مجلس را از بررسی مسائل جدی باز می دارد و منافع ملی، آسیب می بیند. هر دو قوه باید تلاش جدی خود را اول بر این بگذارند که برای بهبود وضعیت زندگی مردم، راه حل های خوبی پیدا کنند.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با اشاره به موضوع ریاست جمهوری زنان گفت: در مورد ریاست جمهوری زنان ما دو بحث داریم؛ اول تایید صلاحیت زنان است. به نظر من اول باید شورای نگهبان تفسیر خود را از رجل ارائه بدهد چراکه تاکنون با همان مفهوم مردانه زنان را تایید صلاحیت نمی کردند، به نظر من با شفافیت قانون، هیچ یک از ما ضرر نمی کنیم. بعد از شفافیت قانون، مردم هستند که باید انتخاب کنند.


نماینده اصلاح طلب مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه ما می بینیم، بٌعد انتقادی و نظارتی در مجلس آنچنان قوی نیست و بعد تخریبی و رویکردهایی که اخلاق سیاسی و اجتماعی را زیر سوال می برد، قوی تر است. بعضا دیده می شود چه بی احترامی هایی به شخص رئیس جمهور می شود، این باعث می شود، توان مجلس و دولت تحلیل برود.

او افزود: این بحث و جدل ها بی خود است و علت خاصی ندارد و هر دو قوه را از مشکلات اصلی خود باز می دارد. در همه جای دنیا مهم نیست چه جناحی حاکم است بلکه مهم، منافع مردم است.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: باید به نمایندگان گفت با این سبک به مقصود نمی‌رسند و بی اعتمادی به شدت افزایش پیدا می کند. از این وضعیت سبد رایی برایشان فراهم نمی شود. شاید تئوریسین های دوستان مجلسی هم همین هدف را مدنظر قرار داده اند تا مردم رقبتی نشان ندهند و مشارکت در انتخابات، حداقلی باشد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها