نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون:

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر لغو شد

فریبا مددی، نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون از لغو مسابقات بین‌المللی جام فجر خبر داد و گفت: به دلیل بحران کرونا این رقابت‌ها در بخش مردان و زنان برگزار نخواهد شد.

مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر لغو شد
کد خبر: 452248
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۵ ۱۱:۵۳:۳۷

اعتمادآنلاین| فریبا مددی، نایب رییس زنان فدراسیون بدمینتون اظهار داشت: هر هفته یک رویداد به دلیل کرونا لغو می‌شود و مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر نیز از آن بی‌نصیب نبود و امسال برگزار نخواهد شد.

وی درخصوص رقابت‌های پیش‌روی ملی‌پوشان گفت: هنوز فدراسیون جهانی بدمینتون به‌دلیل بحران کرونا مسابقاتی را برای بدمینتون‌بازان در نظر نگرفته است. تنها مسابقات جهانی تایلند در گرید یک و 2 برگزار می‌شود که ورزشکارانی با رنکینگ بسیار بالا و دو رقمی می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. هر بدمینتون‌بازی نمی‌تواند در این مسابقات حضور یابد.

نایب رییس فدراسیون بین‌المللی بدمینتون افزود: ثریا آقایی تنها ملی‌پوشی است که می‌تواند شانس کسب سهمیه داشته باشد. او دارای رنکینگ 100 است و فدراسیون جهانی بدمینتون نیز اعلام کرد که ورزشکاران دارای رنکینگ یک تا 100 باید یک سری تعهدات را درخصوص دوپینگ رعایت کنند تا بتوانند در چند مسابقه بین المللی حضور یابند.

وی ادامه داد: باید منتظر راهکاری از طرف فدراسیون جهانی باشیم تا بدمینتون‌بازان بتوانند با حضور در مسابقات بین‌المللی فرصت کسب سهمیه المپیک را داشته باشند. هر چند زمانی نداریم و بسیاری از ورزشکاران نیز شانس کسب سهمیه داشتند اما با این شرایط این فرصت هم از دست رفت.

مددی خاطرنشان کرد: اردوهای ملی‌پوشان به دلیل بحران کرونا برگزار نمی‌شود اما آنان هفتگی در لیگ برتر شرکت می‌کنند و زیر نظر باشگاه‌ها تمرین دارند. در منزل هم به بدن‌سازی می‌پردازند.

وی درخصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر بدمینتون گفت: چهار هفته از این رقابت‌ها برپا و هفته پنجم آن به خاطر کرونا تعطیل شد اما مجددا این مسابقات را از سر گرفتیم و از این هفته طبق جدل لیگ برتر تیم میلاد تبریز میزبان شهرداری شاهرود و مشهد هم میزبان آکادمی تهران خواهد بود.

مددی یادآور شد: در این مدت کارگاه‌های روانشناسی بدمینتون را برای ملی‌پوشان برگزار کردیم و یک‌دوره کارگروه آموزشی بدمینتون آسیا نیز برای کل سرداوران آسیا و جهانی گذاشته شد. قرار است یک پروژه ورزش در خانه را برای خانواده‌ها برپا کنیم. افرادی که شرکت کردند گواهی حضور در دوره شاتل تایم را دریافت می‌کنند. فدراسیون جهانی این پروژه را برای افرادی که با بدمینتون آشنایی ندارند، طراحی کرد. امروز و فردا جلسه‌ای را با سرداوران و داوران برگزار می‌کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها