کد خبر: 452373
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۰۸:۰۲:۰۰
| |

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

برای ما فرقی ندارد که پایداری در انتخابات بیاید یا نه

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: به هر حال پایداری ها ممکن است تمایل داشته باشند امتیاز بگیرند یا نگیرند یا حتی امتیاز بدهند مثل بقیه احزاب در شورای ائتلاف؛ برای ما فرقی ندارد پایداری چه بیاید یا نیاید.

برای ما فرقی ندارد که پایداری در انتخابات بیاید یا نه
کد خبر: 452373
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۰۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پاسخ به این سوال که چرا پایداری ها دعوت جامعه روحانیت را نپذیرفته اند و آیا در فرایند وحدت اصولگرایان شرکت خواهند کرد یا خیر؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: ما همواره بیان کرده ایم که به دنبال تعامل هستیم نه تقابل. واقعیت این است که پایداری ها مجموعه ای هستند که با یکدیگر کار می کنند و سریال خاص خودشان را دارند از این رو اینها ممکن است با یک مجموعه ای، بیایند یا نیایند یا در پایان بیایند.

بادامچیان افزود: به هر حال پایداری ها ممکن است تمایل داشته باشند امتیاز بگیرند یا نگیرند یا حتی امتیاز بدهند مثل بقیه احزاب در شورای ائتلاف. برای ما فرقی ندارد پایداری چه بیاید یا نیاید؛ دعوا که نداریم چراکه اجباری در کار نیست. ما همواره توصیه به خیر می کنیم مبنی بر اینکه اگر در این انتخابات، همه با هم باشیم بهتر است.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: به عنوان مثال، آیا تا به حال دیده اید با اصلاح طلبان و کسانی که از نظر فکری همخوانی نداریم دعوا کنیم؟‌ خیر، چون آنها هم اهل این کشور هستند؛ عده ای از اصلاح طلبان، اشخاص بسیار خوبی هستند در عین اینکه اصلاح طلب هستند و سلیقه آنها با ما متفاوت است‌ و در حال خدمت کردن و کار هستند.

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد: اگر هر مسئولی در موتلفه دولت حزبی داشته باشد قطعا از اینها هم در جای خودش استفاده خواهد کرد. یک عده ای هم دنبال سودجویی هستند که دستگاه های قانونی باید، جلو سودجویی آنها را بگیرند بنابراین ما دعوای سیاسی نکنیم.


بادامچیان عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که مثلا یکی اختلاس کرده اما متاسفانه می اندازیم آن را در سیاست و در نهایت دعوای سیاسی می شود. طرف اختلاس کرده حالا هر کسی باشد. قوه قضاییه ما هم نشان داده که از فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی که یک رکن انقلاب بود، وقتی خلاف قانون عمل کرد آن را به زندان برد، پس بگذاریم که قانون رسیدگی کند ما اگر وارد میدان سیاسی اش کنیم دعوای بیهوده ای، انجام داده ایم.

او با تاکید بر اینکه در این انتخابات اختیار است اجبار نیست، اظهار کرد: مثلا به عنوان مثال پایداری یا شورای ائتلاف می خواهد خودش کاندیدا بدهد اجازه بدهیم، اختیار با خودشان است. ما خود را به ملت اثبات کنیم و می گوییم همه با هم باشیم و تقابل هم، نمی کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه درباره کاندیداهای احتمالی از جمله سعید جلیلی اظهار کرد: الحمدالله تعداد زیادی خودشان را برای انتخابات ریاست جمهوری و به تعبیری برای رفتن به سعدآباد آماده کرده اند که در آنجا ابوذرگونه بیرون بیایند. به هر حال هر کس که احساس می کند می تواند بیاید، بیاید و خودش را نامزد کند و الان حدود 40 تا 50 نفر شده اند و حتی شاید بشوند 200 نفر. اما اصل این است که شورای نگهبان باید بگوید این فرد، رجل سیاسی - مذهبی است یا نه، یا اگر نگوید رجل مذهبی -سیاسی است، باید بگوید که آیا آن فرد صلاحیت دارد برای نامزدی فعالیت کند یا نه. بنابراین هر کس حق دارد و ما چه کاری باید انجام دهیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها