معاون علمی رئیس جمهور:

داروی جدید ترک اعتیاد در راه است

سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور از دریافت تاییدیه داروی جدید ترک اعتیاد تا 2 ماه آینده خبر داد.

داروی جدید ترک اعتیاد در راه است
کد خبر: 452387
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۰۸:۲۲:۵۵

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری،مغاون علمی رئیس جمهور در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با هدف ارائه دستاوردهای علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر همزمان با روز پژوهش برگزار شد، گفت: طی یکسال گذشته، بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری خوبی حاکم بوده است.

وی افزود: علوم جدید در حوزه مبارزه با موادمخدر جایشان خالی است و تکنیک‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شوند، باید به روز باشند؛ چرا که سیستم‌های قدیمی کارایی لازم و کافی را در این زمینه ندارند و باید از نوآوری‌هایی همچون شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نیز استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هر جا تعداد شرکت‌های دانش بنیان کاهش یافته، بیشترین ضربه را خوردیم و در حوزه اعتیاد هم همین است و ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌بایست از تکنیک‌های خوب شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

ستاری بیان کرد: در حوزه هوش مصنوعی، شرکت‌های خوبی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر این شرکت‌ها می‌توانند برای تشخیص چهره، بررسی مسائل مالی قاچاقچیان و... اقدامات مفیدی را انجام دهند.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تشخیص اعتیاد اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از روی حرکت چشم اعتیاد را تشخیص دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: هنر پژوهش این است که نتایج تحقیقات و بودجه‌هایی که صرف می‌شود، خود را در عمل، نشان دهند و اگر نتیجه‌ای مشاهده نشود بدون تردید یک جای کار ایراد دارد.

ستاری گفت: پژوهش‌های مسئله محور که برای حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند و نتایج آن‌ها نیز بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در حوزه دارو‌های گیاهی برای درمان پیگیری های لازم در حال انجام است، گفت: دارو‌ی جدید درمان اعتیاد طی یکی دو ماه آینده تاییدیه لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و جایگزین داروهای قبلی می شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها