مشاور رئیس جمهوری سابق آمریکا:

جو بایدن نباید رویه دولت اوباما را در رابطه با روسیه ادامه دهد

مشاور رئیس جمهوری سابق آمریکا و مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی گفت، جو بایدن نباید در قبال روسیه نگاه تحقیرآمیز داشته و رویه دولت باراک اوباما را ادامه دهد.

جو بایدن نباید رویه دولت اوباما را در رابطه با روسیه ادامه دهد
کد خبر: 452486
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۲:۲۴:۲۷

اعتمادآنلاین| فیونا هیل، مشاور سابق باراک اوباما و مدیر ارشد امور اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا به نیویورک تایمز گفت، دولت اوباما توجه چندانی به روسیه نداشت و این کشور را یک قدرت منطقه‌ای محسوب می‌کرد.

این مشاور سابق اوباما سه‌شنبه گفت: اما جهان به طور کامل تغییر کرده است. بایدن نمی‌تواند شماره 2 اوباما باشد. آنها باید به سبکی کاملا متفاوت فکر کنند.

گرچه این سیاستمدار روسیه را "تهدیدی پر دسیسه" برای ایالات متحده توصیف کرد، اما گفت که پیام ولادیمیر پوتین به جو بایدن خصمانه نبود و ابراز اطمینان کرد که دو کشور بتوانند در حل مسائل فوری در حوزه بین‌الملل، به رغم اختلافاتشان همکاری کنند.

در حالی که دولت اوباما در مورد مسائلی مانند حل و فصل منازعات در سوریه و اوکراین با روسیه درگیر بود، بایدن و پوتین باید برای حل مشکلات نسبتاً متفاوتی مانند بحران تغییرات اقلیمی و ویروس کرونا همکاری کنند.

فیونا هیل گفت: فکر می‌کنم با گذشت زمان، روسیه مجبور خواهد شد نه به دلیل فشار ما بلکه به دلیل تغییرات زیاد در حوزه اقلیمی، روش انجام کارها را تغییر دهد.

فیونا هیل سه‌شنبه در کنفرانس آنلاین آژانس آمریکایی عملیات‌های توسعه بین‌الملل در شرق اروپا گفت که واشنگتن باید برای تثبیت روابط دوجانبه در شماری از حوزه‌ها با مسکو همکاری کند، در حالی که به تلاش‌هایش برای دفع فعالیت‌های مخفی خرابکارانه این کشور ادامه می‌دهد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها