کد خبر: 452728
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

آلبرت بغزیان، ‌اقتصاددان،‌ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سیاست‌های افراطی ترامپ سهمی مهلک برای اقتصاد جهان بود

آلبرت بغزیان گفت: ترامپ با خروج از برجام اقتصاد ما را با شرایطی عجیب روبرو کرد، در حالی که این روزها امیدواری به بازشدن گره‌های تحدیدکننده به وجود آمده است. در کل می‌توان به جرات یادآور شد که سیاست‌های افراطی دونالد ترامپ به مانند سهمی مهلک اقتصاد جهان را با چالشی جدی روبرو کرده بود.

سیاست‌های افراطی ترامپ سهمی مهلک برای اقتصاد جهان بود
کد خبر: 452728
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اقتصاد و شرایط اقتصادی پاشنه‌ آشیل جوامع به‌شمار می‌رود. البته ناگفته پیداست، شرایط حاکم بر جامعه‌جهانی هم می‌تواند اثری مستقیم بر وضعیت اقتصادی کشورها بگذارد. این در حالی است که اقتصاد ایران یکی در وضعیتی بسیار پیچیده به سر می‌برد و مناسبات جهانی ایران با نظام بین‌الملل و به طور خاص آمریکا در به وجود آمدن این وضعیت تاثیر زیادی داشته است.

آلبرت بغزیان، ‌اقتصاددان،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به امیدواری‌های ناشی از نتیجه انتخابات 2020 آمریکا بر وضعیت اقتصادی ایران تصریح کرد: قبل از اینکه بخواهیم درباره تبعات مثبت آمدن بایدن اظهارنظری داشته باشیم، باید بگوییم که مسلما رفتن ترامپ برای همه اقتصاد جامعه جهانی اتفاقی مثبت خواهد بود. اول اینکه خود اقتصاد آمریکا از گسستگی ایجاد شده در سال‌های 2016 تا 2020 رهایی پیدا خواهد کرد. همچنین می‌توان گفت،‌ خروج این چهره جنجالی از کاخ سفید برای اقتصاد جهانی هم خوشحال‌کننده است. چون ترامپ با درگیری‌هایی که داشت و مسایلی که به وجود می‌آورد، باعث به‌هم خوردن نظم اقتصاد بین‌الملل شده بود.

وی توضیح داد: همچنین می‌توان به آثار مخرب تحرکات بر روی اقتصاد ایران اشاره کرد. به‌طوری که او با خروج از برجام اقتصاد ما را با شرایطی عجیب روبرو کرد، در حالی که این روزها امیدواری به بازشدن گره‌های تحدیدکننده به وجود آمده است. در کل می‌توان به جرات یادآور شد که سیاست‌های افراطی دونالد ترامپ به مانند سهمی مهلک اقتصاد جهان را با چالشی جدی روبرو کرده بود.

آلبرت بغزیان در پایان گفت: گره‌‌های اقتصادی به شرطی باز می‌شود که از تصمیم‌های هیجانی در اقتصاد پرهیز کنیم.

چکیده گفت‌و‌گو با آلبرت بغزیان

-رفتن ترامپ برای اقتصاد جامعه جهانی اتفاقی مثبت خواهد بود

-امیدواری به بازشدن گره‌های تحدیدکننده به وجود آمده است

-گره‌‌های اقتصادی به شرطی باز می‌شود که از تصمیم‌های هیجانی در اقتصاد پرهیز کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها