کد خبر: 452735
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۳:۵۲:۴۳
| |

رئیس‌جمهور روسیه:

برای مقابله با کرونا باید متحد شد

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس سالانه خود تأکید کرد که تحریم‌ها و محدودیت‌های تجاری علیه کشورهایی که با بحران کرونا روبرو هستند، باید لغو شود.

برای مقابله با کرونا باید متحد شد
کد خبر: 452735
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۳:۵۲:۴۳

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود که سال جاری به واسطه شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات یکجانبه ایالات متحده علیه کشورهای جهان همچون جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه کشورهایی شد که با بحران کرونا روبرو هستند.

وی در این خصوص تصریح کرد: «تحریم ها و محدودیت تجاری علیه کشورهایی که در مقابله با کرونا با دشواری روبه رو هستند، باید لغو شود».

رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از سخنرانی خود به کارآمدی واکسن مقابله با کرونا موسوم به اسپوتنیک وی اشاره کرد و گفت: «تاکنون حتی یک مورد جدی از عوارض جانبی ویروس کرونا در روسیه مشاهده نشده است».

وی سپس در پاسخ به سؤالی درباره منشأ ویروس کرونا گفت: «نمی‌خواهم در این مورد در سراسر کشور و کل جهان صحبت کنم زیرا ما هیچ‌گونه سند و مدرکی که تأیید کند، چه کسی در شیوع این ویروس نقش داشته، مشاهده نکردیم».

پوتین با اینحال تأکید کرد که در حال حاضر دنبال مقصر گشتن کار درستی نیست و توضیح داد: «نباید به دنبال مقصر بود بلکه باید به دنبال یکپارچه کردن تلاش‌ها برای مقابله با این مشکل است. این مسیر درست برای همکاری است».

ولادیمیر پوتین به اتهام‌زنی اخیر مقام‌های آمریکایی به روسیه در خصوص نقش مسکو در حملات سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی واشنگتن نیز اشاره کرد و این اتهام‌زنی‌ها را اقداماتی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

وی با رد اتهامات مقام‌های آمریکایی در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا گفت: «هکرهای روس کمکی به پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات نکردند و در امور داخلی این قدرت بزرگ مداخله‌ای نداشته‌اند».

وی ادامه داد که تمامی این اتهاماتی که برخی در آمریکا علیه روسیه وارد می‌کنند با هدف خدشه وارد کردن به روابط میان روسیه و ایالات متحده صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این زمینه توضیح داد: «این دلیلی برای آن است که مشروعیت رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا را به دلیل ملاحظات سیاست داخلی این کشور به رسمیت نشناسند. در این حالت، روابط روسی-آمریکایی گروگان سیاست داخلی آمریکا می‌شود. این برای خود آنها بد است».

رئیس‌جمهور روسیه که روز سه شنبه بعد از تأیید نهایی جو بایدن در مجمع گزینندگان آمریکا (الکترال کالج) به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده به وی تبریک گفت، در کنفرانس خبری خود ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن بتواند برخی از مشکلات میان دو کشور را رفع کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «مسکو فرض را بر این قرار می‌دهد که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا (جو بایدن) وقایع را درک کند و مشکلاتی که در روابط میان روسیه و آمریکا به وجود آمده را رفع کند».

رئیس‌‌‌جمهور آمریکا همچنین به ارتباط الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت روسیه که اخیراً موضوع مسمومیت وی جنجال‌برانگیز شده بود و آمریکا اتهاماتی علیه مسکو وارد کرده بود، با سازمان‌ جاسوسی آمریکا اشاره کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها