دبیر ستاد حقوق بشر:

غربی‌ها به دنبال تبدیل تفاوت‌های ملت ایران به نزاع هستند

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر گفت: همزیستی ملاطفت آمیز افغانستانی‌ها با ایرانی‌ها، الگوی جدیدی در مهاجرت را ارائه کرده‌ است و غربی‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند تا "تفاوت‌ها"ی دو ملت ایران و افغانستان را به "اختلاف" و سپس "نزاع" تبدیل کنند.

غربی‌ها به دنبال تبدیل تفاوت‌های ملت ایران به نزاع هستند
کد خبر: 452749
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۵:۰۸:۳۱

اعتمادآنلاین| علی باقری‌کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مهاجران افغانستانی در "خانه کابل"، با بیان اینکه "همزیستی ملاطفت آمیز" افغانستانی‌ها با ایرانی‌ها، الگوی جدیدی در مهاجرت را ارائه کرده‌ است، اظهار کرد: اشتراکات دینی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و افغانستان به حدی است که برای یافتن تفاوت‌ها باید از ذره‌بین استفاده کرد.

وی افزود: غربی‌ها از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند تا "تفاوت‌ها"ی دو ملت ایران و افغانستان را به "اختلاف" و سپس "نزاع" تبدیل کنند تا در سایه این اختلاف و نزاع، منافع نامشروع خود را تامین نمایند.

دبیر ستاد حقوق بشر خاطرنشان کرد: تلاش ستاد حقوق بشر آن است که کوچکترین حقی از مهاجران مقیم ایران ضایع نشود. در این چارچوب آماده دریافت دیدگاه‌های مهاجران هستیم.

باقری کنی در ادامه تصریح کرد: دشمنان ملت‌های منطقه با وجود اختلاف‌های ریشه‌ای و متعدد، هنگامی که موضوع منافع نامشروعشان در منطقه مطرح شود، ائتلاف تشکیل می‌دهند و در قالب یک مجموعه مشترک برای غارت منافع اقتصادی کشورهای منطقه و به گروگان گرفتن منافع سیاسی این ملت‌ها همسو و هماهنگ به اشغالگری و تجاوزگری پرداخته و حتی از قتل و کشتار دسته‌ جمعی مردم نیز ابا ندارند.

معاون بین‌الملل رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ملت‌های منطقه با تأکید بر اشتراکات عمیق و گسترده دینی، فرهنگی و تمدنی و به‌ منظور صیانت از منافع مشترک سیاسی باید با ائتلاف سازی در مقابل تجاوز غربی‌ها به مرزهای حقوقی، سیاسی و فرهنگی خود بایستند و اجازه ندهند تا دشمنان با تمرکز بر روی باطل، حق ملت‌های منطقه را پایمال کنند.

بنا به گفته باقری‌ کنی دستاورد حضور نظامی غربی‌ها در افغانستان قتل و کشتار انسان‌های بیگناه و افزایش 45 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان است.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دوران نشستن غربی‌ها بر روی کرسی مدعی حقوق بشر و اتهام‌زنی به دیگران پایان یافته و آنها باید به‌ عنوان متهم نقض حقوق ملت‌های منطقه به‌ ویژه افغانستان و عراق پاسخگوی جنایات خود باشند.

وی با تاکید بر اینکه آلمانی‌ها باید با مسؤولیت پذیری، درباره نقش پایگاه آمریکایی رامشتاین در حملات پهپادی آمریکایی‌ها و کشتار غیر نظامیان در افغانستان و عراق شفاف‌سازی کنند، یادآور شد: سوغات غربی‌ها برای ملت‌های منطقه، قتل و کشتار و ناامنی است؛ یا از طریق عوامل و مزدوران تروریست و یا با نقش‌آفرینی مستقیم خود.

باقری‌ کنی گفت : اگر غربی‌ها به جای ارسال تانک به افغانستان، تراکتور به مردم افغانستان می‌فروختند، پس از 20 سال شاهد افغانستانی امن و با اقتصادی رو به توسعه بودیم و عملاً هم امنیت افغانستان تأمین شده بود و هم مشکلات اقتصادی مردم رفع گردیده بود اما منافع نامشروع و متجاوزانه غربی‌ها در افغانستان وجود تروریسم و ناامنی و عقب‌ماندگی اقتصادی را اقتضا می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر غربی‌ها در مبارزه با تروریسم صادق هستند، فقط "سازوکار اینستکس" را برای تروریست‌های مقیم اروپا اجرا کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین گفت: غربی‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی برای پوشاندن اختلافات خود و برجسته‌سازی تفاوت‌ها میان ملت‌های منطقه کرده‌اند. آنها با تقسیم نقش، هر یک مدعی بخشی از ملت‌های منطقه می‌شوند و بر آتش اختلافات مذهبی، سیاسی و اجتماعی می‌دمند و با گرفتن ژست حقوق بشری خود را به‌ عنوان منجی وارد صحنه می‌کنند و در شرایطی که ملت‌های منطقه درگیر مسائل داخلی خود هستند، به غارت و چپاول این کشورها می‌پردازند.

باقری کنی تاکید کرد: حقوق بشر برای غربی‌ها نقش صداخفه کن تفنگ قتل و کشتار آنها را دارد. غربی‌ها با برجسته‌سازی ابزاری حقوق بشر می‌خواهند سرپوشی بر غارت کشورهای منطقه بگذارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها