مصر به دنبال تحویل گرفتن جنگنده‌های روسی قبل از روی کار آمدن بایدن

دولت مصر و روسیه در سال 2018، قراردادی برای خرید 24 فروند جنگنده سوخو 35 امضاء کردند و اکنون قاهره تلاش دارد، پنج فروند از این جنگنده‌ها را پیش از آغاز به کار دولت جو بایدن، تحویل بگیرد.

مصر به دنبال تحویل گرفتن جنگنده‌های روسی قبل از روی کار آمدن بایدن
کد خبر: 452874
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۲:۱۲:۰۳

اعتمادآنلاین| منابع مصری خبر دادند که دولت این کشور تلاش دارد تا پیش از ورود «جو بایدن» به کاخ سفید، اولین مرحله از قرارداد خرید جنگنده‌‌های روسی را تحویل بگیرد.

به نوشته العربی الجدید، گروهی از خلبانان مصری، دوره آموزش ویژه خود برای پرواز با این نوع جنگنده‌ را به پایان رسانده‌اند تا مقدمات تحویل پنج فروند در آینده نزدیک و پیش از آمدن جو بایدن فراهم شود.

این منابع توضیح دادند که پس از مخالفت واشنگتن با فروش جنگنده اف-35 به مصر، قاهره سعی دارد این قرارداد را عملی و نهایی کند. به گفته این منابع، با روی کار آمدن بایدن، خاورمیانه دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. مصر به آمریکا گفته است که در راستای تأمین امنیت ملی و آبی خود نیاز به تنوع‌بخشی به جنگنده‌هایش را دارد و در شرایطی که واشنگتن حاضر به فروش اف-35 به این کشور نیست، اخیرا هیأتی از مصر به آمریکا رفته و تلاش کرده‌اند تا به مسئولان این کشور توضیح دهند که خرید سوخو 35 تا چه میزان برای مصر اهمیت دارد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در نوامبر 2019 به دولت مصر درخصوص خرید سوخو 35 از روسیه هشدار داد و قاهره را با اعمال تحریم تهدید کرد و گفت که این خرید به شکل قابل توجهی توافقات دفاعی با مصر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها