کد خبر: 452898
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مادران باردار حتما با هماهنگی قبلی به پایگاه های سلامت مراجعه کنند

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: افرادی که سالم هستند و جزء گروه های پرخطر مثل مادران باردار، سالمندان، افراد دیابتی و گروه های آسیب پذیر هستند توصیه می شود اصول قرنطینه خانگی را رعایت کرده و از حضور در جاهای شلوغ اجتناب کنند.

مادران باردار حتما با هماهنگی قبلی به پایگاه های سلامت مراجعه کنند
کد خبر: 452898
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از علل مرگ میر مادران باردار را بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: متاسفانه تاکنون مواردی از مرگ مادر باردار در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به علت مبتلا به کووید 19 رخ داده و به تمامی مادران باردار توصیه می شود توجه ویژه ای به مراقبت های دوران بارداری داشته باشند.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در اجرای این طرح، مراقبت های بهداشتی مربوط به بیماری کووید 19 و خدمات سرپایی با مشارکت داوطلبین سلامت و تیم های حمایتی و مراقبتی تشدید یافته، غربالگری و بیماریابی فعال در محلات و خانواده ها صورت می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: علاوه بر داوطلبین سلامت تیم هایی متشکل از پزشک، پرستار و بهیار در صورت نیاز و بر اساس گزارش سایر تیم های مراقبتی به درب منازل افراد مشکوک یا مبتلا یا دارای بیماری زمینه ای مراجعه خواهند کرد و به هم استان ها توصیه می شود با تیم های سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص قرنطینه معکوس گفت: افرادی که سالم هستند و جزء گروه های پرخطر مثل مادران باردار، سالمندان، افراد دیابتی و گروه های آسیب پذیر هستند توصیه می شود اصول قرنطینه خانگی را رعایت کرده و از حضور در جاهای شلوغ اجتناب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته در سطح دنیا 83 درصد موارد ابتلاء در دورهمی های خانوادگی اتفاق می افتد.

حیدرزاده از تشدید نظارت ها در اجرای این طرح خبر داد و گفت: از ابتدای طرح تاکنون تیم های نظارتی با همکاری سایر دستگاه ها در قالب100 تیم، بیش از 77 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی انجام دادند و 350 واحد صنفی نیز بعلت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در ارزیابی های انجام گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و ادارات، حدوداً 87 درصد آنها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

حیدرزاده یکی از علل مرگ میر مادران باردار را بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: متاسفانه تاکنون مواردی از مرگ مادر باردار در مجموعه تحت پوشش دانشگاه به علت مبتلا به کووید 19 رخ داده و به تمامی مادران باردار توصیه می شود توجه ویژه ای به مراقبت های دوران بارداری داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: به مادران باردار توصیه می شود حتما با هماهنگی قبلی برای دریافت خدمات بهداشتی به پایگاه های سلامت مراجعه کنند و در صورت بروز علایم بیماری ( تب، سرفه خشک، گلو درد، سردرد، خستگی و تنگی نفس) حتما با پایگاه سلامت خود یا با سامانه 4030 تماس گرفته تا جهت دریافت خدمات مورد نیاز راهنمایی شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها