کد خبر: 452973
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۲۰:۲۵
| |

محدودیت‌های سفت و سخت کرونایی در ایتالیا برای سال نو

دولت ایتالیا در بیشتر روزهای تعطیلات سال نوی میلادی، کل کشور را به عنوان منطقه قرمز در نظر خواهد گرفت که طی آن بیرون رفتن از خانه و داشتن مهمان بیش از دو نفر در روزهای نارنجی ممنوع خواهد بود.

محدودیت‌های سفت و سخت کرونایی در ایتالیا برای سال نو
کد خبر: 452973
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۲۰:۲۵

اعتمادآنلاین| دولت ایتالیا برای مقابله با تشدید شیوع ویروس کرونا محدودیتهای شدیدی اعلام کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، طبق دستورالعملهای جدید، ایتالیا تمام تعطیلات کریسمس به جز چند روز مقررات منع آمد و شد و تعطیلی اعمال خواهد کرد و در روزهای جشن کریسمس و سال نو نیز هر خانه نباید بیش از دو مهمان با یک بچه زیر 14 سال داشته باشد. مهمان‌ها نیز قبل از ساعت 10 شب که قرنطینه کامل(10 شب تا 5 صبح) اجرا می‌شود باید به خانه‌های خود بازگردند.

براساس این گزارش، «جوزپه کنته» نخست وزیر ایتالیا پس از جلسه شورای وزیران در یک نشست خبری مقررات محدود کننده جدید را اعلام کرد.

به گفته کنته، از روز 24 دسامبر تا روز 6 ژانویه هرگونه جابجایی بین مناطق قرمز ممنوع خواهد بود. وی اضافه کرد، برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در روزهای تعطیلات سال نو، همه کشور را منطقه قرمز در نظر گرفته‌ایم. به ویژه روزهای 24، 25، 26 و 27 دسامبر، و روزهای اول، دوم، سوم، پنجم و ششم ژانویه.

طبق مقررات جدید، در روزهای قرمز، افراد فقط برای تامین مایحتاج ضروری، رفتن به مشاغل ضروری و رفتن به مراکز درمانی مجاز خواهند بود از خانه خود خارج شوند.

در روزهای 28، 29، 30، 31 دسامبر و چهارم ژانویه نیز کل کشور وضعیت نارنجی خواهد داشت که به این معنی است که می‌توان بدون مجوز از خانه خارج شد. با این حال طی این روزها نیز مشاغل و فروشگاههای غیر ضروری مانند رستورانها تعطیل خواهد بود.

ایتالیا از جمله کشورهای اروپایی است که از سال گذشته میزان بالای ابتلا و فوت ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها