رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

وجود ایرادات فراوان در بودجه 1400/ مغایریت با برنامه ششم توسعه

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال آینده ایرادات زیادی دارد اما مجلس به دنبال اصلاح این موارد است تا بودجه اثرگذار و واقعی شود.

وجود ایرادات فراوان در بودجه 1400/ مغایریت با برنامه ششم توسعه
کد خبر: 453080
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۱:۳۷:۳۴

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی بابایی درباره لایحه بودجه سال 1400، گفت: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، با سیاست‌های کلی، برنامه ششم توسعه و بسیاری دیگر از قوانین ما مغایرت دارد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده، مواردی از بودجه را که با برنامه ششم توسعه و قوانین بالادستی مغایرت دارد، اصلاح کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ممکن است به دلیل شرایط روز، لازم باشد که قانون برنامه ششم توسعه در برخی موارد اصلاح شود که البته اصلاح قانون برنامه ششم توسعه نیاز به دو سوم آرای نمایندگان در صحن علنی مجلس دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در صورتی که این مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تایید و تبدیل به قانون شود، مجلس شورای اسلامی مصر است که حتماً این قانون در لایحه بودجه سال آینده اعمال شود.

حاجی بابایی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه لایحه بودجه سال 1400 کاملاً واقع‌بینانه نوشته شده است، گفت: برای نوشتن لایحه بودجه مولفه‌هایی در ذهن رئیس‌جمهور و دولتمردان وجود دارد که مطابق با آن مولفه ها، بودجه به خوبی نوشته شده است.

وی ادامه داد: در مقابل، یکسری مولفه ها در ذهن نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تدوین لایحه بودجه وجود دارد که بر اساس آن مولفه ها، ما معتقدیم که لایحه بودجه سال آینده ایراداتی دارد و این اشکالات باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه البته این مسئله همواره وجود داشته اما در سال‌های مختلف شدت و ضعف داشته است، گفت: متاسفانه بودجه سال 1400 جزو بودجه‌هایی است که ضعف زیادی دارد اما باید سعی کنیم که در این زمینه به تفاهم برسیم و بودجه‌ای را مصوب کنیم که واقعی و اثرگذار باشد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها