کد خبر: 453290
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۲۳:۱۸
| |

اعتراض شش ملی پوش اپه به عملکرد یعقوبیان + نامه اعتراضی

محمد علی کیهانی درباره ی نامه اعتراض برخی ملی پوشان شمشیربازی اپه نسبت به عدم نتیجه گیری سرمربی تیم ملی بیان کرد: معضلات ما با  آقای یعقوبیان سرمربی تیم ملی اپه خیلی زیاد است.

اعتراض شش ملی پوش اپه به عملکرد یعقوبیان + نامه اعتراضی
کد خبر: 453290
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۱:۲۳:۱۸

اعتمادآنلاین| شش نفر از ملی پوشان اپه با ارسال نامه به فدراسیون شمشیربازی اعلام کردند تا زمانی که به وضعیت تیم اپه و نتیجه نگرفتن سرمربی رسیدگی نشود در اردو شرکت نمی کنند.

محمد علی کیهانی درباره ی نامه اعتراض برخی ملی پوشان شمشیربازی اپه نسبت به عدم نتیجه گیری سرمربی تیم ملی بیان کرد: معضلات ما با آقای یعقوبیان سرمربی تیم ملی اپه خیلی زیاد است از این رو از هشت نفر اول رنکینگ، شش نفر نامه ای را هفته گذشته نوشتیم و امضا کردیم مبنی براینکه با وجود حضور آقای یعقوبیان ما نمی توانیم در اردو باشیم. همچنین در این نامه با ارائه آمار نشان دادیم که در این چند سال اپه چقدر افت داشته است. ما نامه را به ریاست فدراسیون ارسال کردیم و رونوشت آن هم برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بود. ما در مسابقات قهرمانی آسیا 2012 در رده امید ها اول شدیم اما حس می کنیم روند رو به رشد را از دست داده ایم.

کیهانی در پاسخ به این پرسش که واکنش فدراسیون نسبت به نامه ملی پوشان اپه چه بوده است، گفت: فدراسیون همان روز به نوعی اعلام کرد که برایش مهم نیست و حالا که ما به اردو نمی آییم نفرات بعدی را دعوت می کند و اصلا نگفتند ما که حدود 10 سال در تیم ملی هستیم حرفمان چیست.


او ادامه داد: درخواست ما از فدراسیون این بود که وضعیت را بررسی کند چون شمشیربازان اپه معتقدند که آقای یعقوبیان برنامه ای ندارد و شرایطی مناسبی هم برای تمرین وجود ندارد. ما در سال 2016 در قهرمانی آسیا بزرگسالان مقام پنجم را به دست آوردیم و پس از آن انتظار داشتیم که دیگر برای تیم ما برنامه مناسبی وجود داشته باشد اما سرمربی تیم که با او نتیجه گرفتیم تغییر کرد و آقای یعقوبیان جایگزین شد و با او برنامه های تیم ملی از نظم خارج و بیشتر سلیقه ای شد و این سلیقه ای شدن فکر می کنم دارد اپه را نابود می کند.


ملی پوش اپه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه منظورش از سلیقه ای بودن برنامه های یعقوبیان چیست، تصریح کرد: برای نمونه سال 2017 زمانی که در مسابقات هنگ کنگ بودیم ما را جمع کرد و گفت که پس از بازگشت به ایران، مسابقه انتخابی تیم ملی برای حضور در قهرمانی جهان برگزار می شود اما دیگر خبری نشد و با پیگیری متوجه شدیم از یک عده ای مدارک گرفته است. پس از اینکه اعتراض کردیم عنوان کرد، فرصت برای برگزاری انتخابی تیم ملی نبوده است. یک مرتبه هم ما با تیم دانشگاه آزاد در مالزی بودیم و به ما اعلام کرد چون در ایران نیستیم و نمی توانیم در انتخابی تیم ملی باشیم بنابراین خودشان تیم را انتخاب می کنند. این کار چند مرتبه تکرار شد و تیم بدون برگزاری انتخابی، مشخص شد.


او افزود: حتی برای قهرمانی آسیا ژاپن سال گذشته، من با پیگیری خودم در انتخابی تیم ملی شرکت کردم که آنجا توانستم مقام اول را به دست بیاورم و اصلا دعوت نشده بودم و این اتفاق نه تنها برای من بلکه برای ملی پوشان دیگر هم به شکل های مختلف افتاده است بنابراین این روندی که وجود دارد و باید برای حضور در انتخابی ها خودمان فشار بیاوریم تمام تمرکز ما را می گیرد.


کیهانی در مورد اینکه مشکل شش ملی پوش اپه فقط نتیجه نگرفتن است یا مشکل شخصی هم با یعقوبیان دارند، تاکید کرد: بحث ما فقط نتیجه گیری و نوع تمرین است. ما در نامه نوشتیم در سال های 2011 تا 2014 تیم های نوجوانان، جوانان و امید های اپه هشت مدال در قهرمانی آسیا گرفته اند و آن موقع هم همین فدراسیون بود. اما مربی تیم ملی تغییر کرد و اونتوانست حتی یک مدال بگیرد. نکته دیگر این است که آقای یعقوبیان حتی در مشهد شهر خودش نیز مربی اول نیست و شخص دیگری که شاگردانش مدال گرفته اند مربی اول است.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها