کد خبر: 453316
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تیم حفاظت از محیط‌زیست جو بایدن چه ویژگی‌هایی دارد؟

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، روز شنبه تیم مشاوران محیط‌زیست خود را معرفی کرد؛ تیمی از نژادهای متفاوت برای کمک به دولت در مقابل آنچه بایدن «خطری برای تهدید موجودیت ما، یعنی تغییرات اقلیمی» خواند.

تیم حفاظت از محیط‌زیست جو بایدن چه ویژگی‌هایی دارد؟
کد خبر: 453316
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، روز شنبه تیم مشاوران محیط‌زیست خود را معرفی کرد؛ تیمی از نژادهای متفاوت برای کمک به دولت در مقابل آنچه بایدن «خطری برای تهدید موجودیت ما، یعنی تغییرات اقلیمی» خواند.

دب هالند، اولین بومی آمریکایی در سمت وزیر کشور

جو بایدن دب هالند را به عنوان اولین بومی آمریکایی برای سمت وزیر کشور معرفی کرده است. در صورت تصویب در کنگره، دب هالند در مقام وزیر کشور نقش مهمی در اجرای سیاست‌های محیط‌زیستی دولت فدرالی خواهد داشت که وعده کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را داده است.

Deb Haaland

همچنین قرار است مایکل ریگان از ایالت کارولینای شمالی به عنوان اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار مسئولیت اداره سازمان حفاظت از محیط‌زیست را بر عهده داشته باشد.

6 عضو کابینه پیشنهادی جو بایدن سیاهپوست هستند

مایکل ریگان که از سال 2017 رئیس سازمان محیط‌زیست ایالت کارولینای شمالی بود بر پاک‌سازی سموم صنعتی و کمک به جوامع کم‌درآمد و اقلیت‌هایی که به صورت قابل توجهی تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گرفته‌اند متمرکز بود.

Michael Regan

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از گاردین، بایدن روز شنبه در سخنرانی معرفی تیم محیط‌زیست خود گفت: «در حال حاضر در کابینه ما بیش از هر کابینه دیگری افراد رنگین‌پوست حضور دارند.» 6 عضو کابینه پیشنهادی جو بایدن سیاهپوست هستند.

بایدن ادامه داد: «تعهد به انتخاب‌های متنوع، از جمله تعداد بی‌سابقه‌ای از زنان، درها را باز می‌کند و شامل طیف گسترده‌ای از استعدادهایی است که ما در این کشور داریم.»

جو بایدن: «ما در یک بحران هستیم»

او با اشاره به آتش‌سوزی‌های خارج از کنترل که ایالات غربی را ویران کرده است، توفان‌های گرمسیری در جنوب و سیل و خشکسالی که به کشاورزی منطقه غرب میانه ضربه زده گفت: «ما به معنای واقعی کلمه زمانی برای از دست دادن نداریم.»

b

بایدن خطاب به مردم توضیح داد: «مردم، ما در یک بحران هستیم. درست همان‌طور که به یک عملکرد ملی یکپارچه در مقابله با کووید-19 نیاز داریم به یک واکنش ملی یکپارچه در برابر تغییرات آب‌وهوایی نیز احتیاج داریم. ما باید با این بحران با فوریتی که می‌طلبد برخورد کنیم، درست همان‌طور که با هر وضعیت اضطراری ملی دیگری برخورد می‌کنیم.»

تیمی برای مقابله با بحران محیط‌زیست

رویکرد دولت بایدن دقیقاً در نقطه مقابل رویکرد دولت ترامپ است که مشخصه دوران ریاست‌جمهوری‌اش تلاش برای تقویت تولید نفت و گاز بود.

جو بایدن که اعلام کرده خواهان ورود مجدد آمریکا به توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس است- توافقنامه‌ای که ترامپ از آن خارج شد- تلاش خواهد کرد تا آنجا که ممکن است کارهای ترامپ در زمینه محیط‌زیست را لغو یا متوقف کند.

رویکرد دولت بایدن در مقابله با تغییرات اقلیمی و مساله محیط‌زیست همچنین معطوف به جوامع کم‌درآمد، طبقه کارگر و اقلیت‌هایی است که بیشترین آسیب را از آلودگی سوخت‌های فسیلی و تغییرات آب‌وهوایی می‌بینند.

m

جنیفر گرانهلم، فرماندار پیشین میشیگان، نامزد بایدن در سمت وزیر انرژی است و برای ریاست شورای کیفیت محیط‌زیست نیز برندا مالوری در نظر گرفته شده. در صورت تایید، مالوری اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار خواهد بود که این سمت را بر عهده می‌گیرد.

Jennifer Granholm

2 عضو این تیم نیازی به تایید سنا ندارند: جینا مک کارتی رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان هماهنگ‌کننده آب و هوای کاخ سفید، و علی زیدی معاون او.

Gina McCarthy

مک کارتی از سال 2013 تا 2017 و در دوره دوم ریاست‌جمهوری باراک اوباما مدیر EPA (سازمان حفاظت از محیط‌زیست) بود.

جو بایدن تیم حفاظت از محیط‌زیست خود را «درخشان، واجد شرایط و آزمایش‌شده» خوانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها