کد خبر: 453386
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

درخواست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

برای مهار کرونا، شب یلدای امسال به صورت مجازی برگزار شود

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: مسئولان وزارت بهداشت، شدیدا نگران شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی‌های شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستند.

برای مهار کرونا، شب یلدای امسال به صورت مجازی برگزار شود
کد خبر: 453386
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مسئولان وزارت بهداشت، شدیدا نگران شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی‌های شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستند.

او با اشاره به اینکه به امید عید دیدنی سال 1400 دورهمی یلدا را برپا نمی‌کنیم، افزود: از تمامی هموطنان می‌خواهم تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کرونا را سوغات دورهمی‌های شب یلدا ذکر کرد و اظهار داشت: دورهمی‌های کوچک یلدا، جان بزرگان فامیل را تهدید می‌کند و تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان ما است.

حیدرزاده با بیان اینکه در شب یلدا به استقبال روز‌های بلندتر سال می‌رویم، ادامه داد: خوشی این روز‌ها را با نرفتن به دورهمی‌های خانوادگی، دوچندان کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور در اماکن سرپوشیده، بدون تهویه هوا و به مدت طولانی را یکی از اصلی‌ترین راه‌های انتقال این بیماری اعلام و تصریح کرد: ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سربسته و بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند، بعد از گذشت چند ساعت ویروس کرونا به دیگران منتقل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها